اتمام عملیات اجرایی ۴۵ درصد از کلکتورهای اصلی شهر کرج
اتمام عملیات اجرایی ۴۵ درصد از کلکتورهای اصلی شهر کرج

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا ناصرخاکی امروز _شنبه ششم آبان‌ماه_ در جلسه شورای برنامه‌ریزی که با حضور شهردار کرج، معاونان شهرداری، مدیران مناطق و رؤسای سازمان‌های تابع در محل سالن شهدای شهرداری کرج برگزار شد، اظهار کرد: جمع‌آوری رواناب‌های سطح شهر از موضوعات مهم شهر است و هر ساله […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا ناصرخاکی امروز _شنبه ششم آبان‌ماه_ در جلسه شورای برنامه‌ریزی که با حضور شهردار کرج، معاونان شهرداری، مدیران مناطق و رؤسای سازمان‌های تابع در محل سالن شهدای شهرداری کرج برگزار شد، اظهار کرد: جمع‌آوری رواناب‌های سطح شهر از موضوعات مهم شهر است و هر ساله هزینه‌ای برای آن اختصاص پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کارایی شبکه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی زمانی مشهود است که به صورت کامل طراحی و اجرایی شود، افزود: تاکنون ۴۵ درصد از عملیات اجرایی این شبکه به اتمام رسیده است و در تلاش هستیم تا در آینده‌ای نزدیک این مهم را به صورت کامل بهره‌برداری کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج با اشاره به چالش‌های موجود در سطح شهر در خصوص آب‌گرفتگی معابر خاطرنشان کرد: یکی از این چالش‌ها در محله مهرشهر در بلوار ولی‌عصر (عج) بود که طبق کارشناسی‌های صورت گرفته مشخص شد با اجرای یک کلکتور به طول سه کیلومتر این مشکل قابل رفع است، در حال حاضر قرارداد اجرای این مهم منعقد و تجهیز کارگاه انجام شده است و هفته آینده عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.

ناصرخاکی با اشاره به آب‌گرفتگی در بلوار جانبازان به عنوان یکی دیگر از معضلات شهر تاکید کرد: با توجه به شیب این بلوار معضلاتی هنگام بارندگی پدیدار می‌شود، بر همین اساس اجرای کلکتور در این محدوده مورد بررسی قرار گرفت و مردادماه سال جاری عقد قرارداد با هدف تحقق این مهم صورت پذیرفت.

ساماندهی آب‌های سطحی در اراضی بالادست محله تاکسیرانی

وی ادامه داد: در حال حاضر با همکاری منطقه یک، عملیات تجهیز کارگاه بلوار جانبازان در حال انجام است و به زودی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج تصریح کرد: مشکلات هدایت و انباشت آب‌های سطحی در اراضی بالادست محله تاکسیرانی واقع در شرق زندان قزل‌حصار بود که موجب پدید آمدن معضلات زیست‌محیطی می‌شد و مشکلات زیادی را برای شهروندان آن محدوده ایجاد کرده بود.

وی اضافه کرد: طی همکاری که با معاونت خدمات شهری شهرداری کرج انجام شد، رفع معضل به طرح و برنامه رسید، این مشکل چندین ساله رفع شد و به جرئت می‌توان گفت محدوده مذکور سر و سامان گرفت.

ناصرخاکی با اشاره به لوله‌گذاری محله‌های شعبان‌آباد و اخترآباد اضافه کرد: این عملیات اجرا شده و به پایان رسیده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته با هدف رفع آب‌گرفتگی در بلوار شهید باهنر که مدیریت شهری از سال ۹۸ درگیر آن است، گفت: اجرای کلکتور بلوار شهید باهنر در مراحل پایانی است و اتصال آن به بلوار باغستان ظرف یک ماه آینده به پایان خواهد رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج با اشاره به عملکرد این معاونت در خصوص رفع آب‌گرفتگی‌ها در ۴۵ متری گلشهر، اظهار کرد: ساماندهی خیابان هوشیار به سمت ۴۵ متری نیازمند مطالعات بود که صورت گرفت و با توجه به تقاطع غیرهمسطحی که در محدوده قرار دارد، یک مسیر پیشنهادی انتخاب شده و امید است به‌زودی به نتیجه مطلوب برسیم.

ناصرخاکی از مدیران مناطق خواست تا با توجه به قرارگیری در فصل بارندگی، اقدامات لازم در خصوص لایروبی انهار و رسیدگی به چاه‌های جذبی را انجام دهند تا هنگام بارندگی مشکلی برای تردد شهروندان به وجود نیاید.