آغاز پویش «نهال نو، خانه نو، با دست تو، برای تو» در منطقه ۱۵
آغاز پویش «نهال نو، خانه نو، با دست تو، برای تو» در منطقه ۱۵

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری شهردار منطقه در مراسم آغاز «پویش نهال نو، خانه نو، با دست تو، برای تو» که با حضور معاون وزیر راه و شهر سازی و  مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران در محله مینابی منطقه ۱۵ […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری شهردار منطقه در مراسم آغاز «پویش نهال نو، خانه نو، با دست تو، برای تو» که با حضور معاون وزیر راه و شهر سازی و  مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران در محله مینابی منطقه ۱۵ تهران برگزار شد گفت: امروز همزمان با آغاز هفته درختکاری، پویش کاشت  نهال در بافت فرسوده منطقه ۱۵ به ابتکار همکارانم در سازمان نوسازی کلید خود و امیدوارم با این اقدام علاوه بر بحث نوسازی و بهسازی بافت فرسوده سرانه های لازم نظیر سرانه های فضای سبز برای این محدوده تامین شود.

به گفته او؛ منطقه ۱۵ از لحاظ برخورداری سرانه های فضای سبز جزء مناطق برتر شهر تهران است اما در برخی از محلات محدوده بافت فرسوده توزیع متناسب انجام نشده که بی شک با این دست اقدامات روند توسعه فضای سبز این محلات نیز ارتقا خواهد یافت.

شهردار منطقه در ادامه به صدور ۱۵۰۰ فقره پروانه ساختمانی  طی سال جاری تاکنون در منطقه اشاره کرد و گفت: با این تعداد صدور پروانه رتبه نخست شهر تهران را کسب کردیم که بخش زیادی این پروانه های متعلق به محدوده بافت فرسوده است و با آغاز روند نوسازی در باب الرضای پایتخت امیدواریم امسال تکلیف قانونی خود مبنی بر ۳ درصد نوسازی سالانه را پس از وقفه چند ساله انجام دهیم تا علی رغم آن، بخشی از عقب ماندگی سالهای گذشته جبران شود.

منطقه ۱۵؛ پیشرو در نوسازی و بهسازی بافت فرسوده

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهر سازی نیز در این مراسم گفت: منطقه ۱۵ در موضوع  نوسازی و بهسازی بافت فرسوده در شهر تهران پیشرو است و هدف ما از انتخاب این منطقه برای آغاز این پویش هم به لحاظ روند صعودی نوسازی بافت فرسوده آن است و هم برای تقدیر و تشکر  از اقدامات شهردار منطقه و همکاران ایشان و عرض خداقوت به آنان بود.

آیینی افزود: به همین مناسبت از شهروندان دعوت می کنیم نسبت به نوسازی واحد مسکونی خود اقدام کنند. درخت نماد پایداری، استحکام، استقامت و آرامش است و خانه های ما نیز باید با استحکام، پایدار و محلی برای آرامش باشد، تلاش کردیم  با اجرای این پویش از این نمادها استفاده کنیم و شهروندان را در نوسازی خانه های خود ترغیب کنیم.

او با اشاره به اینکه شهرداری و دولت با بسته های تشویقی در کنار مردم است، عنوان کرد: هدف ما تشویق شهروندان در تسریع نوسازی و سقف های لرزان است.

منطقه ۱۵؛ نخستین منطقه شهر تهران به لحاظ تعداد و پروژه  های تجمیعی

مهدی  هدایت  مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران نیز ضمن قدردانی و تشکر از شهردار منطقه و همکاران به لحاظ اقدامات شایسته در نوسازی و بهسازی بافت فرسوده سطح منطقه به توضیح آخرین اقدامات و بسته های تشویقی در حوزه نوسازی بافت فرسوده پرداخت و گفت: منطقه ۱۵ نخستین منطقه شهر تهران به لحاظ تعداد و نیز پروژه های تجمیعی محسوب می شود.

او به آغاز ۲۵ پروژه محدوده بافت فرسوده و نیز عملیاتی شدن ۳۵ پروژه دیگر طی روزهای آتی اشاره کرد و افزود: تفاهم نامه خوبی نیز میان شرکت نوسازن و شهرداری منطقه ۱۵ منعقد شد تا بتوانیم تجمیع های رها شده را در جریان نوسازی قرار دهیم.

«پویش نهال نو، خانه نو، با دست تو، برای تو» همزمان با  آغاز هفته منابع طبیعی و درختکاری با حضور محمد آیینی معاون وزیر راه و شهر سازی، مهدی هدایت مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران و محمد شیری  شهردار منطقه ۱۵ در محله مینابی منطقه ۱۵ تهران کلید خورد.

انتهای پیام/