۷۵ میلیون ایرانی در معرض انواع بلایای طبیعی
۷۵ میلیون ایرانی در معرض انواع بلایای طبیعی

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز با بیان اینکه تبریز جزو شهرهای بلاخیز کشور است، گفت: ۷۵میلیون نفر از جمعیت کشور در معرض بلایای طبیعی هستند. به گزارش شهریار، محمدرضا روشنی پیش از ظهر امروز در دومین کنفرانس بین‌المللی مهندسی زلزله و ژئوتکنیک و پنجمین کنفرانس ملی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز با بیان اینکه تبریز جزو شهرهای بلاخیز کشور است، گفت: ۷۵میلیون نفر از جمعیت کشور در معرض بلایای طبیعی هستند.

به گزارش شهریار، محمدرضا روشنی پیش از ظهر امروز در دومین کنفرانس بین‌المللی مهندسی زلزله و ژئوتکنیک و پنجمین کنفرانس ملی ژئوتکنیک ایران اظهار کرد: در ایران چهار رشته کوه بزرگ داریم که حدود 30 درصد از مساحت کشور را پوشش داده است. بیشترین منابع آب و دیگر منابع در دامنه این رشته کوه‌ها هستند. 

وی افزود: زندگی در دامنه رشته کوه مخاطراتی همچون احتمال زلزله، سیل و رانش زمین و ریزش کوه و حتی ریزش بهمن به همراه دارد. 

روشنی خاطرنشان کرد: بیشتر مردم ایران مجبور به زندگی در مناطق پرخطر هستند که به این موارد حوادث انسان‌ساخت و مشکلات زیست‌محیطی و ترافیکی را هم باید به این مشکلات اضافه کرد.

وی اضافه کرد: ۷۵ میلیون نفر از جمعیت کشور در معرض بلایای طبیعی هستند. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز با اشاره به ۲ راهکار مقابله با بلایای طبیعی در شهرها یادآور شد: ۲ راهکار کلی برای در امان بودن از بلایای طبیعی وجود دارد؛ یا اینکه دور از حریم خطر باشند، مثل حریم گسل که زیاد قابل دسترس نیست و یا اینکه حادثه و خطر را از محل زندگی دور کنیم که ساخت خانه های ایمن و استاندارد خطر را از ما دور می سازد. 

روشنی با بیان اینکه تبریز جزو شهرهای بلاخیز ایران بوده و احتمال رخداد زلزله، سیل، رانش زمین و حتی روانگرایی زمین در این شهر وجود دارد، یادآور شد: در طول تاریخ چهار هزار ساله تبریز بلایای طبیعی زیادی در تبریز رخ داده و کلی خسارت مالی و جانی را متوجه مردم کرده است. 

وی تاکید کرد: افتخار و آمادگی این را داریم که از نتایج این کنفرانس در راستای عمران و ایمنی شهر تبریز استفاده کنیم.