۷۵ درصد بودجه شهرداری کاشان محقق شد
۷۵ درصد بودجه شهرداری کاشان محقق شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، علی هاشمی‌طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تصویب بودجه ۱۸۰۰ میلیارد تومانی برای شهرداری کاشان در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: بودجه شهرداری با ۳۵ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ برای سال آینده تصویب شد. وی با بیان اینکه بودجه سال جاری شهرداری کاشان ۱,۲۹۰ میلیارد […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

علی هاشمی‌طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تصویب بودجه ۱۸۰۰ میلیارد تومانی برای شهرداری کاشان در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: بودجه شهرداری با ۳۵ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ برای سال آینده تصویب شد.

وی با بیان اینکه بودجه سال جاری شهرداری کاشان ۱,۲۹۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۷۵ درصد آن محقق شده است، افزود: بودجه سال آینده شهرداری ۳۵ درصد افزایش داشته است که ۷۲۰ میلیارد تومان آن مربوط به بخش جاری، ۸۷۳ میلیارد تومان برای بخش عمرانی و ۲۰۰ میلیارد تومان هم اعتبار برای دیون شهرداری تعیین شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان با اشاره به اولویت‌های بودجه شهرداری این شهر در سال آینده گفت: ترافیک و حمل‌ونقل بیشترین اعتبارات را به خود اختصاص داده است، البته سال جاری نیز با اختصاص ۷۵ میلیارد تومان اعتبار، تعداد ۴۵ اتوبوس و ۳۲ ون برای این شهر خریداری شده است.

وی گفت: در حال حاضر شهرداری کاشان بیش از هزار میلیارد تومان بدهی دارد که بخشی از آن مربوط به بدهی‌های ۱۰ سال قبل است؛ هر سال بخشی از این بدهی‌ها پرداخت می‌شود و سال آینده نیز ۲۰۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری صرف پرداخت این دیون خواهد شد.

هاشمی‌طاهری ادامه داد: بودجه شهرداری کاشان در سال آینده شامل، ۱۷۱ میلیارد تومان در بخش شهرسازی و کالبدی، ۴۳۸ میلیارد تومان در بخش محیط زیست و خدمات شهری، ۸۸ میلیارد تومان در بخش ایمنی و مدیریت بحران، ۶۵ میلیارد تومان در بخش حمل‌ونقل و ۷۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در بخش اجتماعی و فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: درآمد و هزینه شهرداری طبق پیش‌بینی‌ها تعیین می‌شود، یعنی شهرداری در بخش عوارض نوسازی، صدور پروانه، کمیسیون ماده ۱۰۰، درآمدزایی دارد و چنانچه این درآمد حاصل شود، می‌توان به اجرای پروژه پرداخت، در غیر این صورت نمی‌توانیم بخشی از کارهای عمرانی را اجرا کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان افزود: وضعیت شهرداری به همکاری مردم بستگی دارد، شهرداری خودگردان است و تنها نهادی است که ۴۰۰ نوع وظیفه با ارائه خدمات مختلف از جمله پرداخت حقوق کارکنان، توجه به فضای سبز و نظافت شهر بر عهده دارد.