کلنگ زنی 31 پروژه در منطقه 3 شهرداری شیراز به مناسبت دهه فجر/ اصلاح سنگ فرش حافظیه به عنوان یک مطالبه مردمی
کلنگ زنی 31 پروژه در منطقه 3 شهرداری شیراز به مناسبت دهه فجر/ اصلاح سنگ فرش حافظیه به عنوان یک مطالبه مردمی

به گزارش آرمانشهر فارس، سومین جلسه از سلسله نشست های «روایت امید» با موضوع تشریح پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی دهه مبارک فجر به شهرداری منطقه 3 شیراز اختصا یافت و با حضور شهردار منطقه سه و عضو ناظر شورای اسلامی شهر در این منطقه با همراهی اصحاب رسانه برگزار شد. مریم شمالیان/  […]

به گزارش آرمانشهر فارس، سومین جلسه از سلسله نشست های «روایت امید» با موضوع تشریح پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی دهه مبارک فجر به شهرداری منطقه 3 شیراز اختصا یافت و با حضور شهردار منطقه سه و عضو ناظر شورای اسلامی شهر در این منطقه با همراهی اصحاب رسانه برگزار شد.
مریم شمالیان/    شهردار منطقه سه شیراز در این نشست از افتتاح و کلنگ زنی 31 پروژه در دهه فجر خبر داد.
سید محمدجواد افضلی در این خصوص گفت: در جهت توسعه پایدار شهرداری، کارهایی زیربنایی و اصولی در حال انجام است و در شهرداری منطقه 3 شیراز با برگزاری جلسات متعدد و همچنین مشورت گرفتن از شهروندان، سعی داریم تا کارهایی انجام دهیم که مانع از به وجود آمدن چالش در آینده شود.
وی ادامه داد: ۷۰ پروژه عنوان دار با اعتبار ۳۷۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ در منطقه ۳ داریم و اصلاح سنگ فرش حافظیه با ۳ میلیارد تومان به عنوان چشم شهر شیراز هم از اقدامات و اولویت های شهرداری منطقه 3 شیراز است.

شهردار این منطقه اضافه کرد: بهسازی بلوار امام رضا(ع) از پل شهید اسکندری تا دروازه قرآن با مبلغ ۱۰ میلیارد تومان هم با تعیین پیمانکار آغاز خواهد شد و ۸ المان هم در این مسیر با اشعار سعدی، حافظ و … تا قبل از نوروز نصب خواهد شد.
وی با تاکید بر جایگاه منطقه 3 شیراز افزود: منطقه سه دارای 22 مرکز گردشگری از جمله آثار تاریخی و گرانبهایی مانند حافظیه، سعدیه، دروازه قرآن، باغ های ملی و جهان نما، بابا کوهی و … است و نگین شهر شیراز محسوب می شود.
وی در ادامه ضمن اشاره به بودجه عمرانی منطقه 3 شهرداری شیراز بیان کرد: بودجه این منطقه در سال جاری 3700 میلیارد تومان است و برای دهه مبارک فجر امسال، 11 پروژه به ارزش 125 میلیارد تومان آماده بهره برداری در منطقه بوده و 20 پروژه هم به ارزش 481 میلیارد تومان در همین ایام کلن گزنی خواهند شد.افضلی در ادامه با اشاره ای به اتفاق تلخ فروردین 98 و سیل دروازه قرآن گفت: با اقداماتی که در منطقه 3 شهرداری شیراز انجام شده از جمله اجرای لوله گذاری به ارزش 70 میلیارد تومان و اقدمات دیگر این امیدواری وجود دارد که دست کم تا 10 سال آینده، شاهد وقوع هیچ مشکلی در این محدوده نباشیم.
شهردار منطقه سه شیراز به وضعیت منطقه سعدی هم که در سیل 98 آسیب فراوانی دیده بود، اشاره داشت؛ وی در این خصوص عنوان کرد: در شهرک سعدی نیز عملیات احداث سیل بند در حال انجام و تاکنون 38 درصد پیشرفت داشته است؛ همچنین لایروبی هم تقریبا به طور کامل در رودخانه و جداول انجام شده است.
وی با تاکید بر تعریف 7 پروژه محرومیت زدایی در شهرک سعدی گفت: برای بهسازی و اجرای سنگفرش کوچه های صعب العبور در این شهرک 70 میلیارد تومان هزینه شده و با انجام لوله گذاری در بافت فرسوده هم بخش اعظمی از مشکلات این شهرک برطرف شده است.
افضلی تصریح کرد: امیدواریم با انجام این اقدامات شهرک سعدی در آینده نزدیک از انزوا و فرسودگی خارج شده و به منطقه ای در خور نام سعدی و مردم خوب این منطقه تبدیل شود.
احداث پارک ویژه بانوان در شهرک سعدی
معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه سه هم در این نشست از احداث یک پارک بزرگ در در محدوده کوهستان نور خبر داد که به یک نقطه تفریحی بسیار جذاب برای خانواده ها تبدیل خواهد شد.
بهنام جعفری به این نکته نیز اشاره کرد که بسته های سرمایه گذاری برای این پروژه تعریف شده است تا افرادی که تمایل دارند به آن ورود کنند.
وی با اشاره به احداث پارک ویژه بانوان در شهرک سعدی گفت: این پارک با مساحت هفت هزار متر مربع احداث می شود و دارای تمامی زیرساخت ها و تجهیزات مورد نیاز در زمینه ورزشی و فرهنگی خواهد بود.
جفری ادامه داد: امکانات ورزشی و تفریحی برای محله «بَر آفتاب» سعدی و ایجاد سالن چندمنظوره ورزشی برای محله زیباشهر نیز ایجاد می شود.

  • نویسنده : مریم شمالیان