کتاب مدیریت ریسک حریق در بناهای تاریخی اصفهان رونمایی شد
کتاب مدیریت ریسک حریق در بناهای تاریخی اصفهان رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی نصوحی امروز _چهارشنبه چهارم بهمن_ در نشست شهراندیشی کاربست پروژه پژوهشی با اشاره به تهیه نقشه پهنه‌بندی خطر حریق شهر اصفهان اظهار کرد: به‌تازگی دو پروژه بسیار مهم انجام شد که یکی از آن‌ها پروژه ارزیابی و مدیریت ریسک حریق در بناهای تاریخی است. […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی نصوحی امروز _چهارشنبه چهارم بهمن_ در نشست شهراندیشی کاربست پروژه پژوهشی با اشاره به تهیه نقشه پهنه‌بندی خطر حریق شهر اصفهان اظهار کرد: به‌تازگی دو پروژه بسیار مهم انجام شد که یکی از آن‌ها پروژه ارزیابی و مدیریت ریسک حریق در بناهای تاریخی است.

وی افزود: در این پژوهش، مورد مطالعه و کانون هدف، میدان امام (ره) اصفهان بوده است، چراکه هدف حفظ میراث و آثار باارزشی است که امروز به دست ما رسیده است و باید به‌درستی از آن‌ها بهره برد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به اهمیت بررسی وضعیت سیستم اطفای حریق و برق‌کشی بازار میدان امام تصریح کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد سیستم برق این میدان تاریخی به صورت روکار است که در این پروژه، این وضعیت آسیب‌شناسی و نقاط پرخطر شناسایی شده است.

نصوحی ادامه داد: نتایج این پژوهش در قالب یک کتاب نفیس با عنوان مدیریت ریسک حریق در بناهای تاریخی جمع‌آوری شده است و امروز در این نشست از آن رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجری پروژه تهیه نقشه پهنه‌بندی خطر حریق شهر اصفهان، شرکت سلامت شهر ایمن بوده است، اضافه کرد: نداشتن دسترسی سیستم آتش‌نشانی به بعضی از محلات یا تمرکز صنایع در بعضی نقاط شهر و مواردی از این قبیل که منجر به افزایش ریسک حریق می‌شود، با کمک این نقشه می‌توان این نقاط را آسیب‌شناسی و شناسایی و از آن به عنوان مبنایی برای توزیع امکانات استفاده کرد.

نصوحی خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها در حوزه پژوهش انجام شده است و امیدواریم نتایج آن بتواند در راستای ایمن‌سازی شهر نقش بسزا و تأثیرگذاری داشته باشد.

به گزارش ایمنا، این نشست با حضور ابراهیم مطلبی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، مهرداد حجازی عضو هیئت علمی گروه عمران دانشکده مهندسی عمران و حمل‌ونقل دانشگاه، مرتضی نصوحی مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری و منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری برگزار و در پایان آن از کتاب مدیریت ریسک حریق در بناهای تاریخی رونمایی شد.