کاهش ترافیک در پهناورترین منطقه پایتخت
کاهش ترافیک در پهناورترین منطقه پایتخت

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، “علی اصغر کمالی زاده” گفت: این روزها ترافیک به یکی از مهم‌ترین عوامل مختل‌کننده حمل و نقل شهری تبدیل شده است. زمانی که عبور و مرور روان، سریع و بدون خسارت به محیط‌زیست مطرح باشد؛ می‌توان گفت که […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، “علی اصغر کمالی زاده” گفت: این روزها ترافیک به یکی از مهم‌ترین عوامل مختل‌کننده حمل و نقل شهری تبدیل شده است. زمانی که عبور و مرور روان، سریع و بدون خسارت به محیط‌زیست مطرح باشد؛ می‌توان گفت که آن شهر دارای ترافیک مطلوبی است.

وی افزود: در این راستا در منطقه ۴ با اقدامات خاص و رسیدگی های ویژه ترافیکی محلات بیست گانه در شرایط مطلوبی واقع شده است و تردد روان و حجم ترافیک کمتری را در یکسال گذشته شاهده بوده ایم.

کمالی زاده افزود: در این راستا جانمایی و نصب علائم و تابلوهای ترافیکی، رصد تابلوهای هدایت مسیر و علائم ترافیکی به طور مستمر، جلوگیری از سردرگمی و اتلاف وقت شهروندان و تسهیل در عبور و مرور آنان با تجهیز تابلوهای مذکور انجام شد.

وی با اشاره به گستردگی گذرگاه ها و معابر و اهمیت ویژه رسیدگی به تابلوها و علائم ترافیکی موجود اضافه کرد: طی بازدیدهای میدانی انجام شده و هماهنگی با پلیس راهور منطقه، با هدف افزایش ایمنی و روان سازی ترافیک و استاندارد سازی و ایمن سازی خیابان ها نسبت به جانمایی و نصب تابلوهای ترافیکی در نقاط مورد نیاز اقدام شده و می شود.

شهردار منطقه ۴ ادامه داد: از همین رو و در طول یکسال گذشته بیش از ۲۱۶ متر مربع تابلوی هدایت مسیر نصب و بیش از ۵۶۰ تابلو انتظامی و اخباری تعویض و نوسازی شدند. در ادامه این عملیات تعمیر سرپناه ها، تعویض شیشه و استیکر، نقشه و روشنایی و رنگ آمیزی تعداد ۳۴۷  ایستگاه، نصب علائم ترافیکی اخباری و هشداری، آشکار سازی سرعتکاه، نصب گل میخ، رنگ آمیزی جداول و… در جهت بهبود بخشیدن به تردد و ایمنی در رفت و آمد به سرانجام رسید.

کمالی زاده با اشاره به نقش آموزش شهروندی در خصوص رعایت بیشتر نکات ایمنی و ترافیکی گفت: صد البته نقش مهم شهروندان در داشتن شهری بدون ترافیک می تواند موثر باشد. رفتارهای صحیح ترافیکی باعث می‌شود تا افراد از انجام بسیاری رفتارهای ایجاد کننده ترافیک دوری کرده و این امر در کاهش میزان ترافیک موثر خواهد بود.

شهردار منطقه ۴ در پایان گفت: توسعه شبکه حمل و نقل پاک، تکمیل مترو، خطوط اتوبوس و … از  جمله برنامه  های دیگر حوزه حمل و نقل و ترافیک این منطقه است که در سال گذشته اقدامات خوبی را در بزرگراه ها، معابر اصلی و فرعی این منطقه به ارمغان آورده است.

انتهای پیام/