پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه بهسازی و ساماندهی میدان سبلان
پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه بهسازی و ساماندهی میدان سبلان

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، نصراله آبادیان اظهار کرد: پروژه ساماندهی و بهسازی میدان سبلان یک پروژه فرامنطقه ای بوده و اجرای آن از سوی سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران نظارت و مدیریت میگردد؛ پیگیری و هماهنگیهای لازم برای رفع معارض طبیعی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، نصراله آبادیان اظهار کرد: پروژه ساماندهی و بهسازی میدان سبلان یک پروژه فرامنطقه ای بوده و اجرای آن از سوی سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران نظارت و مدیریت میگردد؛ پیگیری و هماهنگیهای لازم برای رفع معارض طبیعی ، ملکی و تاسیات شهری نیز از سوی این منطقه شهرداری پیگیری و به انجام رسیده و این موضوع باعث بالا رفتن سرعت اجرای پروژه شده است. در حال حاضر در قسمت جنوبی میدان بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه را شاهد هستیم که البته در کل این پروژه بیست درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: اقدامات اجرایی شمع و ستونهای قسمت جنوب غربی و همچنین درمجاورت جداول میانی بزرگراه شهید صیاد شیرازی به اتمام رسیده و شمع ها و ستون ها تا قسمت سرپلهای عرشه بتنی به اجرا در آمده است. باتوجه به اینکه عرشه اصلی پل بتنی شامل تیرهای مرکزی و سر پل های عرشه است از همین رو این تیرهای مرکزی به علت بزرگتر بودن آن، در کارگاه دیگری در حال ساخت بوده و بعد از تکمیل با کشنده های بزرگ به محل کارگاه حمل می شود و روی ستون ها قرار خواهد گرفت که به دنبال آن عملیات احداث عرشه بتنی آغاز می شود.

 شهردار منطقه ۷ با اشاره به اجرای عملیات تعریض کنار گذر بزرگراه شهید صیاد شیرازی در قسمت جنوب شرقی و حفر میله چاه برای اجرای عملیات شمع گذاری، عنوان کرد: در قسمت شمال شرقی میدان رفع معارض تاسیسات شهری انجام شده و  جابجایی اشجار  برای غرس به نقطه ای دیگر منتقل می شود و همچنین عملیات احداث زیرگذر از خیابان جانبازان غربی به سمت بزرگراه شهید صیاد شیرازی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته وی عملیات جمع آوری پست گاز با پیگیری های انجام شده در حال اجرا است تا این معارض جدی در اجرای پروژه بهسازی میدان سبلان نیز برطرف شود.

براساس این گزارش با توجه به مطالعات مشاوران و طرح تصویب شده از طریق کمیته شبکه معابر شهر تهران، مقرر شد وسایل نقلیه‌ای که از محور شمال به جنوب شهید صیاد شیرازی از طریق مسیر مرتبط وارد میدان می‌شوند و یا در مسیر غرب در خیابان شهید قدوسی در حرکت هستند، برای ورود به محور جنوب به شمال بزرگراه شهید صیاد شیرازی دیگر وارد میدان سبلان نشده و به جای آن از مقابل خیابان شهید قدوسی با چپگردی که ایجاد خواهد شد وارد راه جدید شده و دیگر تلاقی حرکتی خودروها را شاهد نخواهیم بود.

گفتنی است وسایل نقلیه‌ای که در مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید صیاد شیرازی در حرکت هستند چنانچه بخواهند وارد خیابان شهید قدوسی شوند از طریق دو مسیر مرتبطی که در خیابان سبلان و یا بزرگراه شهید صیاد شیرازی ایجاد شده می‌توانند تغییر مسیر بدهند. در حال حاضر ۶ مسیر انتخابی در این محور وجود دارد که با اجرای این پروژه تعداد مسیرهای انتخابی به ۱۰ عدد افزایش خواهد یافت و همچنین گره ترافیکی، کندی حرکت و ترافیک‌های سنگین این معبر نیز مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/