ون‌های اختصاصی برای حمل‌ونقل معلولان به خط شدند
ون‌های اختصاصی برای حمل‌ونقل معلولان به خط شدند

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه یازدهم آذر_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» با اشاره به آلودگی هوای شهر اصفهان اظهار کرد: شرایط هوایی مناسبی در شهر اصفهان نداریم؛ آب زاینده‌رود نیز بسته شد و مردم این اندک دلخوشی را از دست دادند که امیدوارم با درایتی، […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه یازدهم آذر_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» با اشاره به آلودگی هوای شهر اصفهان اظهار کرد: شرایط هوایی مناسبی در شهر اصفهان نداریم؛ آب زاینده‌رود نیز بسته شد و مردم این اندک دلخوشی را از دست دادند که امیدوارم با درایتی، منابع آلایندگی در شهر و استان اصفهان مدیریت شود و چاره‌ای اساسی برای رفع این مشکل اندیشیده شود.

وی افزود: شهرداری نیز در حد ظرفیت و استعداد خود اقداماتی را برای کاهش آلودگی هوا آغاز کرده است که ارتقای کیفیت گازوئیل مصرفی اتوبوس‌ها و پیگیری حمل‌ونقل پاک از جمله این موارد است.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: بر اساس تجربه کشور چین و شهر پکن در حال آزمایش اقدام جدیدی هستیم که اگر بازخورد مثبتی داشته باشد، می‌تواند در نصف‌جهان نیز مورد استفاده قرار گیرد؛ در واقع تجهیزاتی روی یک خودروی نیسان، سوار می‌شود و سر بعضی از چهارراه‌ها از طریق پودر آبی که در هوا منتشر می‌کند، این ذرات معلق جذب آب می‌شود و روی زمین فرود می‌آید تا از مشکلات ریوی و تنفسی شهروندان جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: در ۱۲ هزار نقطه شهر پکن این تکنولوژی در زمان آلودگی هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد و به تلطیف هوای آن شهر کمک می‌کند.

قاسم زاده با اشاره به فرارسیدن روز جهانی معلولان خاطرنشان کرد: زمان زیادی بود که قول دادیم ون‌هایی را برای معلولان تجهیز کنیم که این اتفاق افتاد و تعداد پنج دستگاه از ون‌های تحویل شده از سوی دولت، برای بهره‌برداری معلولان تجهیز و در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: معلولانی که علاقه‌مند به تردد در شهر هستند و مشکل حمل‌ونقل دارند، از فردا _یک‌شنبه دوازدهم آذر_ می‌توانند در تماس با ۳۱۳۷۰۱۳۳ برای جابه‌جایی درخواست ون داشته باشند؛ بر این اساس ظرفیت جدید مخصوص معلولان به ظرفیت‌های حمل‌ونقلی نصف‌جهان اضافه شد.