همایش کتابت “کلک خیال انگیز” به مناسبت سالگرد استاد شهریار برگزار می‌شود
همایش کتابت “کلک خیال انگیز” به مناسبت سالگرد استاد شهریار برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهریار، امیر نصیربیگی با اشاره به جایگاه خدشه ناپذیر استاد شهریار در حافظه مردم ایران و تبریز اظهار داشت: استاد شهریار به راستی برای همه ستاره پرفروغ ادب و شعر بوده و خاطرات ما مملو از حضور گرم و معنادار ایشان است. رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهریار، امیر نصیربیگی با اشاره به جایگاه خدشه ناپذیر استاد شهریار در حافظه مردم ایران و تبریز اظهار داشت: استاد شهریار به راستی برای همه ستاره پرفروغ ادب و شعر بوده و خاطرات ما مملو از حضور گرم و معنادار ایشان است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز افزود: از ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه ۲۸ شهریور، برنامه ای فاخر در محل خانه هنر تبریز واقع در باغ گلستان تبریز با حضور هنرمندان خوشنویس با عنوان “کلک خیال انگیز” برگزار می شود.

به گفته وی، همایش بزرگ کتابت کلک خیال انگیز با حضور ۵۰ نفر از اساتید خوشنویسی تبریز برنامه ریزی شده و این اساتید با تکیه بر محوریت خط نستعلیق در شهر تبریز که شهر میرعلی تبریزی، واضع خط شکوهمند نستعلیق است، به خط آثاری با اشعار استاد شهریار می‌پردازند.

نصیربیگی در خصوص برنامه های دو روز اخیر نیز گفت: روز گذشته و در آستانه  سالگرد استاد، خانه موزه استاد شهریار، با برگزاری همایش نقاشی و طراحی چهره استاد شعر و ادب، میزبان علاقمندان و مهمانان ایشان بود.

وی خاطرنشان کرد: خانه موزه استاد شهریار ارجمندترین مکان از حیث خاطره در حوزه حیات استاد شهریار است و ما افتخار این را داریم که با آماده سازی این مجموعه، میزبان دوستداران استاد باشیم.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز افزود: امروز در سالروز درگذشت استاد، برنامه ویژه بازدید از خانه موزه استاد شهریار همزمان با نمایش اوراقی از قرآن کتابت شده به خط ایشان در محوطه موزه را در دست اجرا داریم.

همچنین برنامه هایی سراسری برای بزرگداشت استاد در نظر گرفته شده‌است که غبارروبی از مزار استاد در مقبره الشعرای تبریز از جمله آنهاست.

نصیربیگی اضافه کرد: همچنین ویژه برنامه ای با همراهی همه علاقمندان استاد و اجرای گروه های فاخر فرهنگی و هنری و نیز حضور چهره هایی ملی در تکریم استاد در محل سالن پتروشیمی تبریز و با مشارکت نهادهای مختلف از جمله شهرداری تبریز و همراهی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، برگزار خواهد شد.