هزینه‌کرد 400 میلیاردی شهرداری تهران برای تملک باغات و گسترش فضای سبز
هزینه‌کرد 400 میلیاردی شهرداری تهران برای تملک باغات و گسترش فضای سبز

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و نود و هشتمین جلسه شورا در جریان بررسی گزارش عملکرد تبصره های بودجه ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه در تبصره یک کلیه موارد درآمد عمومی و اختصاصی به […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و نود و هشتمین جلسه شورا در جریان بررسی گزارش عملکرد تبصره های بودجه ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه در تبصره یک کلیه موارد درآمد عمومی و اختصاصی به حساب های بانکی مورد پیشنهاد شهرداری و تأیید شده در شورا، واریز شود، اظهار کرد: شهرداری تهران به طول کامل این موضوع را رعایت کرده و به جز یک مورد، افتتاح حساب صورت گرفته و شهرداری باید از شورا مجوز دریافت کند.

وی با بیان اینکه عوارض ناشی از حفظ و گسترش فضای سبز باید برای گسترش این فضا هزینه شود، خاطرنشان کرد: ۴۴۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای تملک باغات و احیای فضای سبز هزینه شده است.

آخوندی همچنین تصریح کرد: در حفظ و گسترش فضای سبز برای تملک حمام مرمر ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیارد تومان، ملک منطقه ۱۹ به مبلغ ۱.۳ میلیارد تومان، احیای بوستان شهید سلیمانی به مبلغ سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، ملک منطقه ۱۷ به مبلغ ۱۹۶ میلیارد تومان، باغ وصول الدوله به مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان و باغ جعفریان به مبلغ ۸۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل ۳۵۲ میلیارد تومان درآمد محقق شده است.

وی با بیان اینکه در عوارض ایمنی از بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان، ۱۶۷ میلیارد تومان به حساب سازمان آتش نشانی برای خرید تجهیزات واریز شده است، خاطرنشان کرد: در ۶ ماه اقدام به واریز تمام اعتبارات انجام نشد و به نظر در ابتدای ۶ ماهه دوم انجام شده که باید گزارش آن ارائه شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در درآمد حاصل از پسماند خشک در مناطق ۲۲ گانه تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود، یادآور شد: هماهنگی با اعضای شورای شهرستانهای تهران، ری و شمیرانات در هزینه کرد انجام نشده است.

مدیرکل خزانه داری شهرداری تهران با بیان اینکه مصوبه شورا در سال ۱۳۹۹ به شهرداری اجازه داده که حساب ایجاد کند، یادآور شد: شهرداری تهران اجازه دارد حساب را افتتاح کند و بر همین اساس حساب ۲۱۳۱ افتتاح و واریزها و برداشت ها کاملاً ثبت و ضبط شد و هزینه ها برای ساماندهی افراد آسیب دیده اجتماعی هزینه شده است.

رضا قهرمانی با اشاره به بازپرداخت ۱۶۷ میلیارد تومان به سازمان آتش نشانی تا پایان شهریورماه، گفت: مابقی هزینه ها نیز به سازمان آتش نشانی پرداخت شده اما با توجه به اینکه پس از شهریورماه بوده هنوز ثبت نشده است.

وی افزود: در عوارض قطع اشجار، تمام هزینه ها کاملاً پرداخت شده و منتظر هستیم متناظر با تملک و احیای باغات، مبالغ را به سازمان بوستان ها پرداخت کنیم. سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار، درخواست کرد که مبالغ درآمدی برای توسعه میادین میوه و تره بار به این سازمان اختصاص یابد و سازمان بهشت زهرا نیز در حال پرداخت درآمدهاست اما باید در نظر بگیریم که خدمات در این سازمان هزینه بر است.

انتهای پیام/