نیروگاه‌هایی‌که سوخت‌شان مازوت است پلمپ شدند/  انتقاد پیرهادی از عملکرد سازمان‌محیط‌زیست درآلودگی هوا؛ مازوت‌سوزی در دو نیروگاه تهران
نیروگاه‌هایی‌که سوخت‌شان مازوت است پلمپ شدند/  انتقاد پیرهادی از عملکرد سازمان‌محیط‌زیست درآلودگی هوا؛ مازوت‌سوزی در دو نیروگاه تهران

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر امروز- یکشنبه دوازدهم آذرماه ۱۴۰۲- در حالی یکصد و نود و هفتمین جلسه از ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، آغاز  شد که در این جلسه قراراست درخصوص محله گلشن واقع در منطقه ۴ شهرداری تهران گزارشی از سوی ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در صحن […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر امروز- یکشنبه دوازدهم آذرماه ۱۴۰۲- در حالی یکصد و نود و هفتمین جلسه از ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، آغاز  شد که در این جلسه قراراست درخصوص محله گلشن واقع در منطقه ۴ شهرداری تهران گزارشی از سوی ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در صحن شورا مطرح شود.

همچنین اعضای شورای شهر با قرائت گزارش کمیسیون های تخصصی در خصوص تعیین تکلیف موضوع «ممنوعیت اجرای تبلیغ نمایشگاه بین المللی تهران»، نظرات خود را اعلام خواهند کرد و سپس موارد به رأی گذاشته خواهد شد.

در جلسه امروز قرار است گزارش حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در مهرماه ۱۴۰۲ نیز توسط خزانه‌دار شورا ارائه می شود. ضمن اینکه اساسنامه ۳ سازمان زیرمجموعه شهرداری تهران، اعم از “سازمان مدیریت حمل و نقل و پایانه های مسافربری شهر تهران،” سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران” و “سازمان حمل و نقل و تراقیک شهر تهران” هم بررسی می شود.

نیروگاه‌هایی‌که سوخت‌شان مازوت است پلمپ شدند 

در ادامه مهدی چمران در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه نیروگاه‌هایی که از مازوت استفاده می‌کنند، پلمپ شده اند، گفت: شرکت واحد به ما اعلام کرد که گازوئیل مورد استفاده اتوبوس‌ها استاندارد است و گوگرد بنزین هم حذف شده و مشکلی ندارد.

انتقاد پیرهادی از عملکرد سازمان‌محیط‌زیست در موضوع آلودگی هوا/ مازوت‌سوزی در دونیروگاه تهران

در ادامه مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: فارغ از اینکه چه دستگاه و مرجعی مقصر آلودگی هواست، واقعیت این است که تهران هوایی آلوده دارد و مردم این هوا را استشمام می‌کنند و در نتیجه آن کودکان نیز به بیماری مبتلا می شوند.

تاکید عضو شورا بر مناسب‌سازی معابر برای معلولین

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت:برابری دسترسی شهروندان به امکانات از مصادیق عدالت اجتماعی است که به درستی برای معلولان به اجرا در نیامده است.

در آلودگی هوا ادارات به‌جای مدارس در اولویت تعطیلی باشند

سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از تعطیلی مدارس تهران گفت: این چه کار اشتباهی است که در اولین مواجه با آلودگی هوا مدارس را تعطیل می کنند؟ ما تجربه اشتباهی در دوران کرونا شاهد بودیم که به افت تحصیلی منجر شد و از کمیته اضطرار درخواست داریم دست از این کار بردارد.

گزارش اقدامات شهرداری در اجرایی شدن قانون«هوای پاک» به شورای‌شهر ارائه شود

مهدی اقراریان رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران ۱۰ وظیفه بر اساس قانون هوای پاک بر عهده دارد،باید گزارش اقدامات شهرداری در خصوص اجرای قانون هوای پاک به کمیته نظارت و حقوقی ارسال شود.

تاکید اعضای شورا بر انتقال نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب

احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و نود و هفتمین جلسه شورا با بیان اینکه در ۲ سال اخیر نمایندگان مردم در تهران به انتقال نمایشگاه بین المللی به شهر آفتاب تأکید داشتند، اظهار کرد: قرار است نمایشگاه لوازم خانگی در این فضا برگزار شود.

ادامه دارد…