نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: سعادت در گرو تحقق جامعه قرآنی است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: سعادت در گرو تحقق جامعه قرآنی است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز ضمن تقدیر از اقدامات فرهنگی و قرآنی شهرداری تبریز گفت: وظیفه ما فقط خواندن و حفظ کردن قواعد و تفکر و تفقد در قرآن نیست بلکه همه این‌ها مقدمه‌ای برای عمل کردن به قرآن است.   به گزارش شهریار، […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز ضمن تقدیر از اقدامات فرهنگی و قرآنی شهرداری تبریز گفت: وظیفه ما فقط خواندن و حفظ کردن قواعد و تفکر و تفقد در قرآن نیست بلکه همه این‌ها مقدمه‌ای برای عمل کردن به قرآن است. 

 به گزارش شهریار، حجت الاسلام والمسلمین « سید محمدعلی آل هاشم » در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره قرآنی «پله های آسمانی» اظهار کرد: خدا را برای وجود قرآن شاکریم ولی باید قبول کنیم که به وظایفی که در ارتباط با قرآن است، به نحو احسن عمل نکرده ایم.

وی بیان کرد: پیشتر قرآن فقط در شب جمعه‌ها در قبرستان ها تلاوت می شد و قرآن‌ها در خانه‌ها بر سر طاقچه‌ها خاک می‌خورد، ولی به برکت وجود امام (ره) قرآن از مهجوریت درآمد.

حجت الاسلام والمسلمین « سید محمدعلی آل هاشم» ادامه داد: امام خمینی (ره) قرآن را در جامعه حاکم کرد و مقام معظم رهبری در عمل از قرآن و قرآنی‌ها حمایت کرد.


امام جمعه تبریز عنوان کرد: مقام معظم رهبری با حضور در جلسات مختلف در ماه رمضان و مسابقات قرآنی، باعث تشویق قرآن خوان‌ها شدند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که باید ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن داشته باشیم، افزود: با صرف بودجه های کلان نیز نتوانستیم دستورات و تدبیر مقام معظم رهبری را انجام داده و نتیجه مطلوب به دست آوریم.


حجت الاسلام والمسلمین « سید محمدعلی آل هاشم» با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره های قرآنی وظیفه قانونی ارگانهای ذیربط است، گفت: باید خداقوتی به مجموعه شهرداری تبریز و شهرداری منطقه ۷ که با حمایت و پشتیبانی اعضای شورای اسلامی شهر تبریز این حرکت قرآنی را انجام داده اند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه که فضای شهری، مدارس و دانشگاه‌ها باید فضای قرآنی باشد، خاطرنشان کرد: جامعه هدف این جشنواره نوجوانان و جوانان می باشد که این امر خیلی مهم است چون کودکان را هرگونه تربیت کنیم همانگونه بزرگ می‌شوند.

وی تاکید کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن به خانه‌هایمان که آرام و بدون سر و صدا از طریق فضای مجازی و اینترنت اثر گذاشته است، باید بتوانیم فعالیت‌های قرآنی را در مدارس در بین کودکان نهادینه کنیم. نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: وظیفه ما فقط خواندن و حفظ کردن قواعد و تفکر و تفقد در قرآن نیست بلکه همه این‌ها مقدمه‌ای برای عمل کردن به قرآن است.

در ادامه جلسه شهردار منطقه ۷ تبریز علاوه بر تشریح آیتم های جشنواره قرآنی «پله های آسمان»به اهمیت ترویج فرهنگ قرآن و قرآن خوانی و آشنایی نونهالان، نوجوانان و جوانان با قرآن اشاره کرد.

اصغر آدی‌بیگ اظهار کرد: بودجه ویژه و حداکثری و بی سابقه ای با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تبریز اختصاص یافته است و با پیگیری ها و پیشنهاد شهردار تبریز و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز برنامه های فرهنگی متنوع در این جشنواره برگزار می شود.

وی ادامه داد: به جرات می‌توان گفت، شهرداری تبریز در اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی و تعامل با مساجد و مدارس اقدامات بسیار خوبی را در سطح شهر انجام داده است.

شهردار منطقه ۷ تبریز در ادامه به تشریح برنامه های فرهنگی و اجتماعی منطقه ۷ در سال جاری اشاره کرد و گفت: به برکت وجود بوستان قرآن به عنوان اولین بوستان قرآنی شمال غرب کشور، روزانه و هفتگی برنامه ویژه و کارگاههای تخصصی در این بوستان و فرهنگسراهای منطقه برگزار می‌شود که روزانه میزبان خانواده ها برای بهره مندی از این کلاسها هستیم.

گفتنی است، جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در رده سنی کودک، نوجوان و جوان ویژه خواهران و برادران در رشته های مجازی و حضوری برگزار می شود که رشته های مجازی این جشنواره، شامل نقاشی، عکس نوشته، دلگویه، اینفوگرافی و ساخت کلیپ بوده و رشته های حضوری شامل قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی و حفظ یک و سه جز قرآن کریم می باشد که یادبود زنده یاد قاری نوجوان سامان پورپیرامی است. این جشنواره قرآنی توسط شهرداری منطقه ۷ تبریز با همکاری مجمع قاریان تبریز از هفته آینده آغاز بکار خواهد کرد.