«من شهردارم» تجربه ارزشمند مدیریت شهری است
«من شهردارم» تجربه ارزشمند مدیریت شهری است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، امروز- سه شنبه بیست‌ویکم آذرماه ۱۴۰۲- در حالی دویستمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران آغاز شد که محسن هرمزی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری از آخرین اقدامات انجام شده در حوزه حمل ونقل ارائه گزارش داد. همچنین اساسنامه‌های سازمان مدیریت حمل و نقل و پایانه های مسافربری، سازمان […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، امروز- سه شنبه بیست‌ویکم آذرماه ۱۴۰۲- در حالی دویستمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران آغاز شد که محسن هرمزی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری از آخرین اقدامات انجام شده در حوزه حمل ونقل ارائه گزارش داد.

همچنین اساسنامه‌های سازمان مدیریت حمل و نقل و پایانه های مسافربری، سازمان حمل‌ونقل و ترافیک، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری تهران نیز بررسی خواهند شد.

در جلسه صبح امروز همچنین بناست کمیسیون برنامه و بودجه به ارائه گزارش ادامه عملکرد شش ماهه تبصره‌های بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران بپردازد.

تحقق اهداف شورا در حوزه حمل‌ونقل

در ادامه مهدی چمران در جمع خبرنگاران حاضرشد و گفت:با توجه به اهمیت موضوع حمل و نقل شورای شهر تهران قرار گذاشته که هر ماه گزارشی از سوی مسئولان شهرداری تهران در این حوزه ارائه شود. به طوری که حدود یک ماه پیش شهردار پایتخت در صحن شورا حاضر شد و گزارشی ارائه کرد و امروز نیز معاون وی در جلسه حاضر خواهد شد.

وی ادامه داد:به لحاظ انعقاد قراردادها و تفاهمنامه‌ها نظر شورا در حوزه حمل‌ونقل تحقق پیدا کرده است اما به لحاظ اجرا آنچه را که ما می‌خواستیم و انتظار ما بوده انجام نگرفته است.

انتقاد عضو شورای‌شهر از بسته شدن سردر باغ‌ملی به روی گردشگران

در ادامه احمد علوی عضو شورای شهر تهران درباره محدودیت‌های ایجاد شده برای ورود گردشگر از طریق سردر باغ ملی به میدان مشق از سوی وزارت امورخارجه و عدم اجرای مصوبه دولت انتقاد کرد.

«من شهردارم» تجربه ارزشمند مدیریت شهری

پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویستمین جلسه شورا گفت: اجرای طرح «من شهردارم» تجربه خوبی برای مدیریت شهری است، از معاونت برنامه‌ریزی شهرداری و مناطقی که در این زمینه انجام وظیفه کردند قدردانی میکنم.

حل مشکلات شهری بدون بهره‌گیری از قدرت تحلیل داده‌ها امکان پذیر نیست

زهرا شمس‌احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ‌ضرورت به‌روزرسانی رصدخانه شهری و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین به منظور تصمیم‌سازی بهینه در حوزه برنامه‌ریزی شهری، گفت: جمع‌آوری داده‌ها، به‌روزرسانی منظم اطلاعات و آمار مربوط به شهر تهران در تمامی ابعاد، یکی از ضروریات اساسی مدیریت شهری جهت سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات کارآمد است. 

تکذیب فعالیت حجاب‌بان‌ها ذیل معاونت فرهنگی مترو

در ادامه این جلسه علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر با انتقاد از تقطیع مصاحبه‌اش در یکی از رسانه‌ها، انتشار خبرفعالیت حجاب‌بان‌ها در ایستگاه‌های مترو ذیل معاونت امور فرهنگی و اجتماعی مترو تهران را تکذیب کرد.

قرارداد تامین ۲۵۰۰۰ تاکسی و چند هزار اتوبوس نویدبخش توسعه حمل ‌ونقل عمومی درپایتخت

مهدی پیرهادی عضو شورای شهر تهران گفت: نگاه شورای شهر به توسعه حمل و نقل عمومی و بهبود کیفیت هوا و کنترل ترافیک بوده است،که البته تفاهمنامه‌های خوبی هم در سفر چین بسته شده است.

اتمام حفاری بخش جنوبی خط۶ مترو تهران ظرف دوماه آینده/ پیش‌پرداخت انتقال واگن به طرف چینی

محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به ۲ تفاهم‌نامه‌ای که با چین بسته شده است، گفت: خط ۱۱ مترو در مرحله انعقاد قرارداد با شریک چینی است و تا دی ماه قرارداد آن اجرایی خواهد شد و منبع مالی آن هم از طریق ۵ درصد آورده فاینانس خواهد بود.

وضع پایتخت بهتر بود اگر شهردار تهران جای مذاکره با تولید کنندگان داخلی انرژی خود را صرف رایزنی با شرکت‌های خارجی می‌کرد

سید محمد آقامیری عضو شورای شهر تهران با تاکید بر توسعه ناوگان اتوبوسرانی پایتخت گفت: حدود یکسال پیش هم که بحث توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت با استفاده از ظرفیت تولیدکننده‌های داخلی مطرح شد، خیلی از دغدغه‌مندان این حوزه معتقد بودند نباید امید به تولیدکننده داخلی داشت، چون آنقدر وضعیت بحرانی است که نمی‌توانیم منتظر باشیم  شرکت‌های داخلی با شرایطی که در میزان تولید دارند وضعیت تهران را نجات دهند.

شتاب توسعه ناوگان حمل‌ونقلعمومی مثبت است/ اورهال ۲۱۱ واگن مترو تا پایان سال

سید جعفرتشکری‌هاشمی رئیس‌کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران با تقدیر از گسترش ناوگان‌ حمل‌ونقل عمومی پایتخت گفت: چند ماهی بیشتر از حضور آقای هرمزی در سمت معاونت حمل‌ونقل نمی‌گذرد اما اقدامات لازم با شتاب خوبی درحال انجام هستند و به عنوان فردی که افتخار دنبال کردن مسائل حوزه حمل‌ونقل را از نزدیک دارم، شتاب فعالیت ها را مثبت می‌بینم.

انتهای پیام/