مشکل بیمه اعضای شوراهای اسلامی رفع می‌شود
مشکل بیمه اعضای شوراهای اسلامی رفع می‌شود
معاون امور دولت، کمیسیون‌ها و استان‌های شورای عالی استان‌ها از رفع مشکل بیمه اعضای شوراهای اسلامی کشور با تفاهم با وزارت کار خبر داد.

به گزارش آرمانشهر از شهرکرد، افشین خلیلی در دومین جلسه هفدهمین اجلاس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: یکی از فعال‌ترین شوراهای اسلامی استان‌های سطح کشور این شورا بوده که دارای دبیرخانه و اعضای قوی و فعال است.

وی افزود: با توجه به گلایه‌مندی روسای شوراهای اسلامی فرادست در خصوص نداشتن مکان و تجهیزات، با پیگیری‌های انجام شده از سوی شورای عالی استان‌ها طی پیشنهاد طرحی به دولت، مقرر شد فرمانداران و بخشداران نسبت به تامین مکان و تجهیزات شوراهای اسلامی فرادست همکاری لازم را داشته باشند.

معاون امور دولت، کمیسیون‌ها و استان‌های شورای عالی استان‌ها در خصوص مشخص نبودن تامین بودجه شوراهای اسلامی شهرستان‌ها و استان خاطرنشان کرد:  طی پیگیری‌های انجام شده از سوی شورای عالی استان‌ها در بخشنامه بودجه سال‌های 1401 و 1402 موضوع تخصیص 2% از بودجه شورای اسلامی شهرها به شورای فرادست درج گردیده و می‌طلبد روسای شوراهای اسلامی شهرستان و بخش نسبت به جذب این اعتبار اقدام کنند و همچنین شهرهای مراکز شهرستان‌ها باید نسبت به پرداخت 2% از بودجه سالیانه به شورای اسلامی استان اقدام کند.

وی افزود: در خصوص تامین بودجه شورای اسلامی بخش نیز با توجه به اینکه دهیاری‌ها منابع اعتباری ندارند، پیگیر حل این مشکل هستیم و موارد در دستور العمل رفع تبعیض، به رییس جمهور جهت اتخاذ تمهیدات از سوی شورای عالی استان‌ها  ارسال شده است.

معاون امور دولت، کمیسیون‌ها و استان‌های شورای عالی استان‌ها بیان داشت: به منظور رفع تبعیض در استان چهارمحال و بختیاری با توجه به اینکه در قانون مالیات بر ارزش افزوده سهم هر استان از عوارض آلایندگی پرداخت می‌شود و استان چهارمحال و بختیاری مورد غفلت واقع شده در دستور العمل رفع تبعیض موضوع واریز سهم استان از انتقال آب درج گردیده که امیدواریم تصویب و اجرا شود.

خلیلی در پایان خاطرنشان کرد: به منظور رفع مشکل بیمه اعضای شوراهای اسلامی انعقاد تقاهم نامه همکاری  با وزارت کار و رفاه اجتماعی از سوی شورای عالی استان‌ها در دستور کار است.

  • نویسنده : آرمانشهر چهارمحال و بختیاری/سما عسگری