مسابقات نشاط سالمندی در منطقه ۲۲ آغاز شد
مسابقات نشاط سالمندی در منطقه ۲۲ آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲؛ حامد خداوردی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه از افتتاحیه چهارمین دوره رویداد نشاط سالمندی در منطقه ۲۲ خبر داد و افزود: در رویداد نشاط سالمندی که با عنوان گنجینه های پویا آغاز به کار کرده گروه […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲؛ حامد خداوردی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه از افتتاحیه چهارمین دوره رویداد نشاط سالمندی در منطقه ۲۲ خبر داد و افزود: در رویداد نشاط سالمندی که با عنوان گنجینه های پویا آغاز به کار کرده گروه سالمندان هدف اصلی اجرای این رویداد و برنامه های پیش بینی شده در آن هستند.

خداوردی در ادامه گفت: برنامه‌های نشاط سالمندی در قالب فعالیت‌های گروهی با انجام برنامه های متنوع تلاش می کند زمینه حضور بیشتر سالمندان در جامعه و شکل‌ دادن به تعاملات اجتماعی و در نتیجه کاهش انزوا و افسردگی در سالمندان را محقق کند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۲۲ در ادامه افزود: در رویداد نشاط سالمندی هفت بازی با هدف بهبود مهارت‌های تعادل و حرکتی، مهارت‌های روزمره زندگی، بهبود تمیز دیداری و شنیداری، تقویت کارکردهای شناختی مختلف همچون توجه، تمرکز، حل مساله طراحی و مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در رویداد نشاط سالمندی که با حضور بیش از ۴۵ تیم از محلات ۱۲گانه منطقه۲۲؛ دور مقدماتی را در سوله ورزشی لاله ناحیه یک منطقه۲۲؛ با هفت بازی خاص برای سالمندان بالای ۶۰ سال تدارک دیده شده است، گفت: چاپار، توپان، دایره و سنگ، دست به عصا، کوزه به سر، پنجه طلا و توپ هوایی از جمله بازی هایی است که در قالب این رویداد اجرا می شود.

به گفته وی، تقویت استحکام بدنی سالمندان، تقویت حافظه و تمرکزآنان، تعادل، مهارت های حرکتی درشت، همهنگی اعضای بدن، دقت در هدف گیری، سرعت عمل، مهارت های حرکتی ظریف، هماهنگی چشم و دست، زمان واکنش، کنترل نیرو و سرعت عمل از جمله محورهایی است که در طراحی بازی ها مورد توجه قرار گرفته است.
حامد خداوردی با بیان اینکه سالمندان در هر محله از منطقه۲۲؛ می توانند در این رویداد شرکت کنند، ادامه داد: هر محله باید هشت تیم پنج نفره معرفی و با مراجعه به خانه های سلامت در سامانه cogmo.ir ثبت نام کنند.

گفتنی است: در طراحی این بازی‌ها تلاش شده تا از بازی‌های قدیمی ایرانی که برای سالمندان خاطره انگیزاست استفاده شود و با ایجاد تغییرات در آنها ضمن استفاده از بازی‌های قدیمی و اصیل ایرانی، ابعاد مختلف مورد هدف در برنامه نشاط سالمندی نیز پیاده سازی شود.

انتهای پیام/