محله بابوکان صاحب فرهنگ‌سرا می‌شود
محله بابوکان صاحب فرهنگ‌سرا می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا طبیبی در نشست هم‌اندیشی ائمه جماعات منطقه دو شهرداری اصفهان ضمن تشریح موقعیت این منطقه اظهار کرد: این منطقه کم‌برخوردار است و شرایط جغرافیایی و محیطی آن موجب یک سری عوامل بازدارنده در رشد این منطقه شده است. وی با اشاره به اینکه شهروندان […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا طبیبی در نشست هم‌اندیشی ائمه جماعات منطقه دو شهرداری اصفهان ضمن تشریح موقعیت این منطقه اظهار کرد: این منطقه کم‌برخوردار است و شرایط جغرافیایی و محیطی آن موجب یک سری عوامل بازدارنده در رشد این منطقه شده است.

وی با اشاره به اینکه شهروندان بسیار خوب این منطقه موجب ایجاد انگیزه برای خدمت بهتر خادمان آن‌ها در شهرداری شده است، افزود: این منطقه دو هزار هکتار مساحت دارد که از این متراژ حدود ۱۱۰۰ هکتار آن خارج محدوده و در حریم شهر است و شهرداری اجازه ساخت‌وساز و حتی ارائه خدمات به مردم را ندارد و فقط می‌تواند در یک شرایط ثابت آن را نگهداری و حفظ کند.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: از ۱۰۰۰ هکتار وسعت این منطقه، ۲۰۰ هکتار آن، کاربری کشاورزی دارد که شهرداری می‌تواند در ۳۶ درصد مساحت آن ساخت‌وساز و کسب درآمد کند.

طبیبی با بیان اینکه شهرداری منطقه دو در حال حاضر ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه دارد که ۱۵۰ میلیارد آن از طریق شهرداری مرکزی تأمین می‌شود، گفت: خیابان ولی‌عصر (عج) و تملک و احداث آن در محله دهنو، اتصال خیابان شهید رضایی به بزرگراه در مجاورت پارک قلمستان، احداث بزرگترین خانه کودک و نوجوان، اولین فرهنگ‌سرای محله بابوکان با اعتباری بالغ بر حدود ۱۸ میلیارد تومان و احداث چندین خیابان جدید از جمله مهمترین پروژه‌های منطقه است.

وی ادامه داد: بر همین اساس سه منطقه از بین مناطق پانزده‌گانه این شرایط را داشتند که توسط شورای اسلامی شهر این دوره در سه منطقه طی اقدامی به عنوان «محرک توسعه» بخشی از بودجه منطقه برخوردار را به مناطق کم‌برخوردار اختصاص داد که برای پروژه عمرانی برای عدالت محوری هزینه می‌شود.

محله بابوکان صاحب فرهنگ‌سرا می‌شود

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: از روحانیون انتظار می‌رود با توجه به ارتباط مستقیم با مردم منطقه مشکلات را به‌صورت شفاف توضیح دهند و با بیان مسئله به ایجاد دیوار اعتماد بین شهروندان و مردم کمک کنند.

طبیبی بیان داشت: به‌عنوان مثال معضل کاربری زمین‌های کشاورزی که ۳۰ درصد آن غیر قابل استفاده و بایر است و امکان ساخت‌وساز و فروش ندارد موجب شده است که شهروندان شهرداری را مقصر این موضوع بدانند در حالی که منع قانون وجود دارد.

وی ادامه داد: تاکنون برای تغییر قسمتی از کاربری‌ها جلسات مختلفی برگزار شده است، اما مطالبه‌گری شهروندان نیز در ترغیب رفع مشکلات مردم از طریق ارگان‌های مختلف به‌خصوص سازمان محیط‌زیست و سازمان جهاد کشاورزی در تغییر کاربری می‌تواند مؤثر واقع شود.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: شهرداری یک طرف حلقه ماجرا است و برای رفع مشکل زمین‌های منطقه دو، همت چند ارگان نیاز است.