مادران و دختران شهید، پیش‌قراولان جنگ فرهنگی دشمن هستند
مادران و دختران شهید، پیش‌قراولان جنگ فرهنگی دشمن هستند

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزانه کلاهدوزان امروز _چهارشنبه دوازدهم مهرماه _در نشست صمیمانه شهردار اصفهان با جمعی از دختران و همسران شهدای دفاع مقدس، با اشاره به حدیث نبوی مبنی بر اینکه «ایمان دو بخش است، نیمی از آن صبر و نیم دیگر از آن شکر است»، اظهار کرد: […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزانه کلاهدوزان امروز _چهارشنبه دوازدهم مهرماه _در نشست صمیمانه شهردار اصفهان با جمعی از دختران و همسران شهدای دفاع مقدس، با اشاره به حدیث نبوی مبنی بر اینکه «ایمان دو بخش است، نیمی از آن صبر و نیم دیگر از آن شکر است»، اظهار کرد: یکی از احادیثی که به نقل از آیت‌الله حائری‌شیرازی به یادگار در زندگی داشتم، این است که در بطن بلاها، نعمت‌ها نهفته است.

وی افزود: همواره سعی کردم در مسیر زندگی خود در بلاهایی که در زندگی دچار می‌شوم، در پی یافتن نعمت‌ها باشم، از سوی دیگر این تعبیر از سردار شهید قاسم سلیمانی برای همه ما به یادگار مانده است که فرصتی که در تهدیدها فراهم است، در دل فرصت‌ها نیست.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای شهر اصفهان خطاب به دختران و مادران شهیدان دفاع مقدس گفت: یتیمی به‌رغم داغ سنگینی که بر دل می‌گذارد، اما به عنوان یک نعمت در مسیر رشد و بالندگی است و بیشتر دختران شهید، از یک بالندگی و بلوغ اجتماعی برخوردار هستند.

وی با اشاره به دغدغه‌های مدیریت شهری در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خاطرنشان کرد: تمرکز بر شناسایی خانواده‌های شهدای گمنام در سطح محلات در قالب رویکرد اصلی این دوره مدیریت شهری تحت عنوان محله محوری، ارج نهادن و بازدید از این خانواده‌ها به روش‌های مختلف از جمله برنامه‌ها و اولویت‌های مدیران مناطق شهری است.

کلاهدوزان تاکید کرد: در این دوره مدیریت شهری یکی از ارکان مهم عرصه فرهنگی، توجه به خانواده شهدا است، بر این اساس یکی از تأکیدات مهم اعضای شورای اسلامی شهر تکریم و تجلیل از مقام شهدا و خانواده شهدا در عرصه عمل بوده، بنابراین تلاش شده است که در نام‌گذاری معابر و بهسازی نام کوچه‌های مزین به شهدا، به نحو مطلوب اقدام شود.

شهرداری اصفهان تلاش دارد در کنار ایده پردازان و طراحان امور فرهنگی به عنوان یک تسهیل‌گر ایفای نقش کند تا بتواند در عرصه ارتقای سطح فرهنگی جامعه نتیجه‌بخش باشد.

وی افزود: یکی از تأکیدات دوره ششم مدیریت شهری اصفهان تلاش برای ایجاد زیرساخت‌های مهم در عرصه فرهنگ ایثار و شهادت بوده است، بنابراین این امر را در اولویت کار خود قرار داده‌ایم

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در المان‌های شهری به دنبال پررنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت بوده، همچنین تلاش شده است که این فرهنگ را در بین نوجوانان شهر تقویت کنیم، در این راستا روزهای گذشته برای نخستین بار، داوران و فعالان کودک و نوجوان در سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان در قالب ویژه‌برنامه «هم‌عهدی با شهدا» در گلستان شهدا حاضر شدند و با شعار «بچه‌ها به سوی قله» ضمن آشنایی با فرهنگ غنی ایثار و شهادت با شهدا، در انجام رسالت هم‌قسم شدند.

وی ادامه داد: عرصه امروز یک جنگ زنانه است و پیش قراولان آن بانوان، مادران شهدا و همسران شهید هستند که باید همچون دوران دفاع مقدس برای مقابله با هجمه‌های مختلف فرهنگی دشمنان کمر همت ببندد.

کلاهدوزان تاکید کرد: مباحث مختلفی همچون عفاف و حجاب، حیا، زیست عفیفانه، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله مباحث ارزشمندی است که دشمن درصدد هجمه به آن‌ها است.

وی افزود: شهرداری اصفهان تلاش دارد در کنار ایده پردازان و طراحان امور فرهنگی به عنوان یک تسهیل‌گر ایفای نقش کند تا بتواند در عرصه ارتقای سطح فرهنگی جامعه نتیجه‌بخش باشد.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به‌رغم تمام ضعف‌ها، هجمه‌ها و آسیب‌ها، نباید از رویش‌های انقلاب اسلامی غافل شد، البته حمایت از خرده‌فرهنگ‌ها در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت یکی از وظایف اصلی ما است.