قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در خصوص هوای پاک مجدد بررسی شود
قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در خصوص هوای پاک مجدد بررسی شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور امروز _یکشنبه پنجم آذر_ در نطق میان دستور صدویازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: پنجم آذر، سالروز صدور فرمان تاریخی امام راحل مبنی بر تأسیس بسیج مستضعفین بود که این […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور امروز _یکشنبه پنجم آذر_ در نطق میان دستور صدویازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: پنجم آذر، سالروز صدور فرمان تاریخی امام راحل مبنی بر تأسیس بسیج مستضعفین بود که این روز را خدمت بسیجیان تبریک می‌گویم.

وی افزود: امام خمینی (ره) با دید بصیرانه و نافذ خود در سال‌های اولیه انقلاب و دورانی که می‌دانستند دولت‌های گوناگون در غرب و شرق عالم در مقابله با انقلاب نوپای اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نیستند با ابتکاری ناب، بسیج را مبتنی بر آیات و روایات و تفکر جهادی بنا گذاشتند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروز مشاهده می‌کنیم که ترویج فرهنگ بسیجی نه تنها راه دوام نهضت به‌شمار می‌رود که راه رهایی دیگر ملت‌ها از یوغ ظلم نیز بود؛ نمونه تفکر بسیجی را در کشورهای مختلف جهان، همچنین عراق و فلسطین و لبنان و یمن می‌بینیم، این روزها در غزه نیز شاهد روحیه بسیج و بسیجی هستیم.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند تقویت روحیه بسیجی در خود و مدیران اجرایی کشور و مدیران شهری هستیم، گفت: تقویت روحیه بسیجی یک الزام است، این روحیه نمادی از تسلیم ناپذیری و مجاهدت است که به واسطه مردمی شدن، بی‌تکلف بودن و اصلاحی بودن، بسیاری از مشکلات را رفع خواهد کرد.

مهروی‌پور تصریح کرد: امروز درخت قطور بسیج چنان ریشه دوانیده که با سایه آرامش و آسایشی که در نقاط گوناگون کشور ایجاد شده است، پیشرفت‌های گوناگون را در عرصه‌های مختلف مشاهده می‌کنیم.

وی گفت: شهرداری نسبت به تذکرات اعضای شورای اسلامی شهر باید پاسخگو باشد، پس از تذکرات ما معمولاً مکاتبه‌ای مانند نطق ما می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مشکلات آب و زاینده‌رود گفت: هفته گذشته در دفتر آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان جلسه‌ای برگزار کردیم، عصر همان روز نیز جلسه‌ای در استانداری با حضور وزرای کشور و نیرو برگزار شد و چند اقدام از جمله پمپاژ آب کوهرنگ، احداث سد و رفع مشکلات زیست‌محیطی در دستور کار قرار گرفت، دوستان مطالبه‌گر نیز مطالبه کنند که چه کسانی وظیفه خود را انجام نداده‌اند و امروز شاهد این اوضاع در زاینده رود هستیم.

وی با اشاره به آلودگی هوای اصفهان بیان کرد: در شهرهای مختلف، چاره رفع آلودگی دعا برای وزش باد و باریدن باران و ماندن مردم در خانه تا رفع مشکل است؛ راهکارها متفاوت است، اولین و بهترین راهکار دغدغه‌مند شدن همه برای مبارزه با این موضوعی است که ضربات اقتصادی و جسمی دارد و مردم را دچار مشکل کرده است.

مهروی‌پور تأکید کرد: قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در خصوص هوای پاک مجدد مورد بررسی قرار گیرد، توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی در بودجه سنواتی است و بالای نیمی از بودجه شهری به این امر اختصاص پیدا کرده، اما این سوال مطرح است که چقدر شاهد نو کردن اتوبوس‌ها هستیم و چقدر مردم برای استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی تشویق می‌شوند؟

وی گفت: در این راستا کاهش سفرهای شهری به واسطه شهر هوشمند نیز موضوع دیگری است که باید پیگیری شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به معضل ترافیک گفت: در چند سال اخیر ترافیک از بحران گذشته و در حال وارد شدن به قعر این مشکلات هستیم در این راستا مدیران شهری باید برای رفع این مشکل تلاش کنند.

وی با اشاره به ترافیک صبح، ظهر و شب بزرگراه چمران که جنب معاونت حمل‌ونقل قرار دارد، گفت: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری باید چاره‌ای اساسی برای رفع این مشکل بیندیشد.

مهروی‌پور با اشاره به پیگیری مشکلات منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان اظهار کرد: باز شدن خیابان سردار باقری از مطالبات مردم این منطقه است، کمربندی شرق نیز این منطقه را درگیر خود کرده است، بارها تذکر داده‌ایم که حتماً نسبت به تأمین منابع مالی برای تکمیل این پروژه‌ها اقدام شود.

وی گفت: یکی از راه‌های تأمین منابع مالی وام گرفتن است، البته کشور نیز با تورم روبه‌روست، اما چرا راه‌های دیگر مانند سرمایه‌گذاری‌ها مورد غفلت واقع شده است؟ اینگونه وام گرفتن شاید روزهای خوبی را برای شهرداری رقم بزند، اما منجر به مشکلاتی خواهد شد که فردا شرمنده مردم خواهیم بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت یاد آیت‌الله مدرس و روز مجلس گفت: او نماد یک نماینده شجاع بود، حرف خود را می‌زد و از کسی جز خداوند نمی‌ترسید. انتهای سال انتخابات مجلس را پیش رو داریم که امیدواریم با حضور پرشور مردم شاهد انتخابات پرشور باشیم.