فرایند اتوماسیون حریم شهر در حال انجام است
فرایند اتوماسیون حریم شهر در حال انجام است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ مرجان فرهنگی با اشاره به اینکه حریم و محدوده‌های شهری در برنامه‌ریزی، هدایت و کنترل توسعه شهرها اهمیت ویژه‌ای دارند؛ اظهار کرد: فرایند اتوماسیون پرونده‌های حریم شهر در حال انجام است. وی با بیان اینکه متاسفانه در گذشته نقشه پایه از حریم شهر […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ مرجان فرهنگی با اشاره به اینکه حریم و محدوده‌های شهری در برنامه‌ریزی، هدایت و کنترل توسعه شهرها اهمیت ویژه‌ای دارند؛ اظهار کرد: فرایند اتوماسیون پرونده‌های حریم شهر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در گذشته نقشه پایه از حریم شهر تهیه نشده بود؛ گفت: با انعقاد قراردادی این نقشه تهیه شده و پس از تایید سازمان نقشه برداری به شهرداری تحویل و ملاک عمل مناطق قرار گرفته است.

فرهنگی افزود: در حال حاضر اسکن پرونده‌های حریم و ورود اطلاعات آنها توسط مناطق و سازمان فاوا در حال انجام است.

این مسئول با اینکه آمار دقیقی از تعداد اراضی دولتی و خصوصی واقع در حریم شهر نداریم؛ گفت: با توجه به اینکه بسیاری از این اراضی دیوارکشی و تعیین محدوده نشده‌اند؛ آمار دقیقی از تعداد واقعی آنها نمی‌توان ارائه داد.

مدیر نظارت بر توسعه حریم شهرگفت: با اتمام اتوماسیون حریم شهر؛ هر گونه عملیات شهرسازی از جمله ساخت وساز در این محدوده به شکل الکترونیکی انجام خواهد شد.

فرهنگی ادامه داد: جلوگیری از ساخت‌ساز غیرمجاز، غیراصولی و غیراستاندارد در محدوده حریم شهرها یکی از نتایج تکمیل سیستم اتوماسیون حریم شهر است.

وی توضیح داد: به نظر می‌رسد تا پایان سال فرایند اتوماسیون بخش عمده‌ای از پرونده‌های حریم شهر به اتمام برسد و بانک اطلاعاتی اراضی و مالکین این محدوده کامل‌تر شود.  

منتشر شده در تاریخ ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۲