ضرورت گسترش و توسعه آموزش‌های امدادرسانی در مواقع بحران
ضرورت گسترش و توسعه آموزش‌های امدادرسانی در مواقع بحران

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، جلسه هماهنگی و تقدیر از گروه های دوام و ایمنی محلات با حضور رضا سیفی شهردار این منطقه، میثم آل بویه مشاور و مدیر حوزه شهردار منطقه، مظفری معاون آموزش سازمان مدیریت بحران شهر تهران، حمیدنیا دبیر ستاد […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، جلسه هماهنگی و تقدیر از گروه های دوام و ایمنی محلات با حضور رضا سیفی شهردار این منطقه، میثم آل بویه مشاور و مدیر حوزه شهردار منطقه، مظفری معاون آموزش سازمان مدیریت بحران شهر تهران، حمیدنیا دبیر ستاد بحران منطقه، حیدری دبیر ستاد منطقه ۱۹، ذاکری رئیس جمعیت هلال احمر منطقه و برخی از اعضاء گروه های دوام و هلال احمر منطقه برگزار شد.

در این جلسه مظفری گفت: دوستان دوام و ستاد بحران منطقه ۱۷ همیشه جزء بهترین ها هستند و جنس کار را خوب می شناسند. مدیر منطقه این بینش را دارد که اصل کار مردم هستند و مبنای موضوع، آموزش شهروندی باشد. شاهد این هستیم ظرفیت خوب مردمی در سطح منطقه وجود دارد.

در ادامه جلسه شهردار منطقه ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر و زن، گفت: تبریک ویژه می گویم بابت همه این موفقیت هایی که منطقه ۱۷ به واسطه فعالیت ها و اقدامات شما و مدیریت آقای حمیدنیا کسب کرده که افتخار آن، هم برای منطقه و هم شما عزیزان است.

وی افزود: اگر منطقه ۱۷ دچار بحران یا حادثه طبیعی شود، یکی از مناطق حساسی است که به امدادرسانی و اقداماتی که شما آموزش و دوره دیده اید و تجربه کرده اید، نیاز دارد.

سیفی ضمن خداقوت به گروه های دوام و هلال احمر، تصریح کرد: شما عزیزان واقعا با نیت خالص و آموزش هایی که دیده و تمرین کرده اید، در موقع بروز حادثه که همه در حال فرار و نجات جان خود هستند، امدادرسانی می کنید که این ایثار بزرگی است.

شهردار منطقه ۱۷، اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم در مدیریت بحران، بحث آموزش است؛ قطعا شما آموزش های کافی و لازم را دیده اید و مهم است که با توجه به توانمندی ها و مدیریت، حتما امر آموزش، توسعه و گسترش پیدا کند.

وی گفت: کار خوبی است که سراغ مساجد و مدارس با محوریت خانواده رفته اید؛ بایستی حتما یک نفر از اعضاء خانواده نسبت به مهارت ها و آموزش های بحران، آگاهی داشته باشند تا در زمان مناسب بتوانند امدادرسانی کنند. حفظ آمادگی و استمرار تمرینات شما بسیار مهم است، چراکه اگر این آموزش ها ملکه ذهن شود، در صورت وقوع بحران می تواند موفقیت آمیز باشد.

سیفی تصریح کرد: نکته مهم دیگر استفاده از وسایل و تجهیزات به روز است که شما را در امر امدادرسانی و مدیریت بحران کمک می کند و نکته دیگر استفاده از تجارب موفق سایر کشورها است.

شهردار منطقه ۱۷ در پایان صبحت های خود با اشاره به افزایش سرانه فرهنگی و ورزشی بانوان این منطقه، گفت: یک طبقه از مجتمع رضوان ویژه بانوان است و پروژه دیگر که پروژه ای ویژه است، ان شالله در سال آینده به بهره برداری برسد و تقدیم بانوان منطقه شود.

در پایان از اعضاء فعال گروه های دوام و هلال احمر منطقه تقدیر شد.

انتهای پیام/