ضرورت عدم استفاده از بخاری بدون دودکش در منازل
ضرورت عدم استفاده از بخاری بدون دودکش در منازل

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، با شروع فصل سرما، استفاده از انواع بخاری به ویژه نوع گاز سوز بیشتر و نوع بدون دودکش اکثرا موجب بروز حوادث ناگواری می شود. به گزارش شهریار، سعید صالح نیا مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با هشدار خطرات مربوط به استفاده از انواع […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

با شروع فصل سرما، استفاده از انواع بخاری به ویژه نوع گاز سوز بیشتر و نوع بدون دودکش اکثرا موجب بروز حوادث ناگواری می شود.

به گزارش شهریار، سعید صالح نیا مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با هشدار خطرات مربوط به استفاده از انواع غیر استاندارد و بدون دودکش بخاری های گازی سوز گفت: از جمله مشکلات رایج در فصل سرما استفاده از بخاری های بدون دودکش در محیط های بسته است که تبادل هوایی مناسب نیز در داخل منازل انجام نمی گیرد و همین امر موجب اشباع محیط از گاز منواکسید کربن و در نهایت خفگی افراد منزل را به همراه دارد.

وی تاکید کرد: استفاده از چنین بخاری های بدون دودکش در محیط هایی که بسته نیست و تهویه هوا به صورت کامل مانند مغازه های که درب آن همیشه باز است، امکان پذیر است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز افزود: در فصل سرما مراقبت بیشتری داشته باشیم و از بکارگیری بخاری بدون دودکش در داخل منزل،اتاق خواب و …. خودداری کنیم و به یاد داشته باشیم که عوارض جسمی مسمومیت با گاز منوکسید کربن بسیار شدید و بیشتر موارد غیر قابل برگشت است.

صالح نیا در خاتمه از شهروندان خواست، در صورت مشاهده چنین مواردی به سرعت با مراکز امدادی اورژانس و آتش نشانی تماس گرفته و سپس اقدام به باز کردن درب و پنجره منازل کرده و افراد مسموم را به سریع به محیط باز منتقل کنید.