ضرورت توجه به الزامات ترافیکی پیرامون ساختمان‌ها
ضرورت توجه به الزامات ترافیکی پیرامون ساختمان‌ها

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، سید محمد موسوی، شهردار منطقه ۱۱ از برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با مبحث ۲۳ مقررات ملی ساختمان در سالن جلسات ستاد بحران این منطقه خبر داد. وی با تأکید بر ضرورت توجه به رعایت الزامات ترافیکی پیرامون ساختمان‌ها […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، سید محمد موسوی، شهردار منطقه ۱۱ از برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با مبحث ۲۳ مقررات ملی ساختمان در سالن جلسات ستاد بحران این منطقه خبر داد.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به رعایت الزامات ترافیکی پیرامون ساختمان‌ها و تأثیر آن بر شبکه معابر گفت: عارضه‌سنجی ساختمان‌ها با توجه به تأثیری که بر شبکه معابر بلافصلشان دارند، همواره باید در مطالعات ترافیکی لحاظ شود و به همین دلیل شهرداری منطقه ۱۱، برنامه‌های آموزشی در این حوزه را دنبال می‌کند.

بر اساس این گزارش با حضور مدیرکل حمل‌ونقل عمومی و امورمناطق، مدیران ارشد این اداره کل، معاونین حمل‌ونقل و ترافیک مناطق ۲۲گانه به همراه مدیران فنی و مهندسی برگزار شد.

در این کارگاه، گلشنی، مدیرکل حمل‌ونقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران بر اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی و بازآموزی مدیران مهندسی و معاونان حمل‌ونقل و ترافیک مناطق تأکید و در مورد نحوه تعامل با معاونت شهرسازی در اجرای قانون مبحث ۲۳ مقررات ملی ساختمان مطالب مهمی را ارائه کرد.

حسن هدائی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه نیز دراین‌باره گفت: در مبحث ۲۳، هدف تعیین ضوابط و مقررات ترافیکی مرتبط با ساختمان‌ها و شبکه معابر بلافصل اطراف ساختمان و در ورودی و خروجی محوطه‌های عبور و مرور وسایل نقلیه موتوری و عابرین و دوچرخه‌سواران است؛ به‌گونه‌ای‌که الزامات ترافیکی در طراحی ساختمان به نحوی مطلوب رعایت شود؛ همچنین احداث ساختمان‌ها در حین ساخت و در دوره بهره‌برداری به حداقل ممکن کاهش یابد.

در ادامه اسفراینی‌نژاد، مدرس این کارگاه آموزشی و معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه یک تشریح کرد: در این مبحث، ضوابط مرتبط با دسترسی وسایل نقلیه و عابرین پیاده به ساختمان و مسیر حرکتی آن‌ها در داخل ساختمان، مدیریت ترافیکی شبکه معابر بلافصل کارگاه و اصول اثرسنجی ارائه خواهد شد.

گفتنی است موضوعات این دوره، شامل آشنایی با مبانی طراحی معابر شهری و روش طراحی خیابان‌های شهری، ساختمان‌های مشمول خدمات مهندسی ترافیک و نحوه اثرسنجی ترافیکی ساختمان بود که درباره آنها بحث و بررسی صورت گرفت.

انتهای پیام/