شورای شهرستان‌ها باید در جریان تصمیم‌های شورای برنامه‌ریزی قرار گیرد
شورای شهرستان‌ها باید در جریان تصمیم‌های شورای برنامه‌ریزی قرار گیرد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالله صفیان امروز _یکشنبه هفتم اسفند_ در نشست با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان چهارمحال‌و بختیاری با اشاره به تناقض‌های موجود در انجام پروژه‌های بین دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: به‌طور معمول دستگاه‌ها دلیل به‌سرانجام نرسیدن پروژه‌ها را ناشی از کمبود اعتبار می‌دانند که این […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالله صفیان امروز _یکشنبه هفتم اسفند_ در نشست با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان چهارمحال‌و بختیاری با اشاره به تناقض‌های موجود در انجام پروژه‌های بین دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: به‌طور معمول دستگاه‌ها دلیل به‌سرانجام نرسیدن پروژه‌ها را ناشی از کمبود اعتبار می‌دانند که این موضوع شاید ناشی از قانون‌گریزی دستگاه متبوع باشد اما مقصر اصلی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بیان می‌شود.

وی افزود: پروژه‌ای مانند همسطح‌سازی جاده فرادنبه _سفید دشت که متولی انجام آن اداره‌کل راه و شهرسازی است به شهرداری سپرده می‌شود بدون اینکه بودجه‌ای از آن دستگاه به شهرداری اختصاص پیدا کند یا پرداخت دیون پیمانکار اجرای تیرهای تلسکوپی سفید دشت_ فرا دنبه که باید زیر نظر شرکت توزیع نیروی برق باشد به شهرداری واگذار شده است، لذا چنانچه مشهود است دستگاه‌های اجرایی از انجام وظیفه‌ای که دارند استنکاف ورزیدند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به جاده ورودی و خروجی سفید دشت_فرادنبه خاطرنشان کرد: این جاده تبدیل به قتلگاه شده است و رانندگان در ترافیک ۲۰ کیلومتری این جاده با خطراتی مواجه می‌شوند، لذا مسئولان امر باید اگر پیمانکار این پروژه قصوری داشته است، پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: شهرداری‌های استان گاهی در پرداخت حقوق کارکنان خود دارای مشکل و با دیون بسیار بالا از اختصاص اعتبار بی‌بهره می‌شوند، لذا باید در اختصاص بودجه به آن مساعدت بیشتری شود.

صفیان با بیان اینکه تورم و مشکلات اقتصادی در جامعه به‌گونه‌ای است که اقشار ضعیف جامعه نیاز به حمایت مسئولان دارند، گفت: مصوبه درمانگاه تخصصی تأمین اجتماعی مرکز شهرستان بروجن دریافت شده است اما زمینی برای این منظور وجود ندارد و نیازمند همکاری است، بخش بلداجی نیز به احداث یک درمانگاه تأمین اجتماعی نیاز دارد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌و بختیاری با اشاره به اینکه در سراسر دنیا یک منطقه را انتخاب و پرورش می‌دهند تا ماندگار شود، تاکید کرد: در زمینه آثار تاریخی نیز باید این‌گونه عمل کرد، زیرا میراث فرهنگی به سختی حفظ شده و به نسل حاضر ارث رسیده است.

وی با توجه به اینکه شورای اسلامی شهرستان‌ها باید در جریان تصمیم‌های شورای برنامه‌ریزی قرار گیرد، افزود: با استناد به قوانین باید به فرمانداران اعلام شود که از رؤسای شورای اسلامی شهرستان‌ها در جلسات مربوطه دعوت به‌عمل آورند.

صفیان خاطر نشان کرد: دشت بروجن به‌عنوان یکی از دشت‌های مهم چهارمحال‌و بختیاری جز دشت‌های ممنوعه قرار دارد و ورودی و خروجی آن با یکدیگر هم‌خوانی ندارد.