شهرنگار| روی این پل برف نمی‌نشیند
شهرنگار| روی این پل برف نمی‌نشیند

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، با سرد شدن هوا و بارش برف در شهر، برف‌روبی از معابر اصلی، بزرگراهی و حتی فرعی شدت می‌گیرد و نمک و شن‌پاشی در سطح شهر انجام می‌شود. این امر که توسط کارگران و ماشین‌آلات برف‌روبی انجام می‌شود نه‌تنها ساعت‌ها زمان‌بر بوده، بلکه آسیب‌های جدی به آسفالت‌ها وارد می‌کند. […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

با سرد شدن هوا و بارش برف در شهر، برف‌روبی از معابر اصلی، بزرگراهی و حتی فرعی شدت می‌گیرد و نمک و شن‌پاشی در سطح شهر انجام می‌شود. این امر که توسط کارگران و ماشین‌آلات برف‌روبی انجام می‌شود نه‌تنها ساعت‌ها زمان‌بر بوده، بلکه آسیب‌های جدی به آسفالت‌ها وارد می‌کند. سال گذشته علی‌رغم نهضت آسفالتی که به راه افتاد و در بخش عمده‌ای از معابر، بهسازی روکش آسفالت شد، اما بارش‌های متعدد برف سبب آسیب‌دیدن روکش معابر شد؛ برهمین اساس مجددا نیاز به بهسازی پیدا کردند. همین امر می‌طلبید تا فکر جدید و متمایزی برای آب‌کردن برف‌ها در سطح معابر، بدون آسیب به آسفالت آن درنظر گرفته شود. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به حفظ کیفیت آسفالت همزمان با برودت هوا، به خبرنگار همشهری می‌گوید: باتوجه به برودت هوا از 3شب گذشته پخش آسفالت در مناطق را در شیفت شب ممنوع کردیم تا شرایط دمایی به وضعیت مناسبی برسد.

کاهش نمک و شن برای برف‌روبی
هادی حق‌بین در ادامه می‌افزاید: علاوه بر این، برای حفظ کیفیت آسفالت در این فصل، با معاونت خدمات شهری شهرداری تهران جلساتی داشتیم تا پس از بارش برف، برای برف‌روبی از نمک و شن کمتر استفاده کنند و به سمت استفاده از تکنولوژی‌های جدیدتر مانند مایع اسیدات منیزیم حرکت کنند. او با اشاره به اینکه استفاده از اسیدات منیزیم در نگهداشت جداول هم کمک می‌کند، ادامه می‌دهد: بنابراین از این بابت مشکلی برای فرسودگی جداول و انهار نخواهیم داشت. امیدواریم امسال شاهد شروع این فرایندها باشیم؛ البته زیرساخت‌هایی لازم است که باید فراهم شود که در سال‌جاری قصد داریم به‌صورت پایلوت در برخی از مناطق استفاده از مایع اسیدات منیزیم را شروع کنیم.

ساخت پل‌های مجهز به سیستم برف‌روبی خودکار
علاوه بر استفاده از مایعات با ترکیب‌های جدید که جایگزین نمک و شن برای برف‌روبی خواهند شد، مدیریت شهری تهران در اقدامی منحصر به فرد قصد دارد پل‌های سواره‌روی جدید در مناطق شمالی تهران را مجهز به سیستم مکانیزه برای ازبین‌بردن برف کند. در همین رابطه معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران می‌گوید: تجهیز پل‌های سواره‌روی جدیدی که در مناطق شمالی تهران احداث می‌شوند به سیستم مکانیزه برف‌روبی را در دستور کار قرار دادیم و این کار جدید بوده است. حق‌بین ادامه می‌دهد: پل B9 در بزرگراه ارتش واقع در منطقه یک تهران، پلی جدیدالاحداث است و به‌دلیل اینکه در کریدور سردی قرار دارد، مجهز به سیستم پاشش اسیدات منیزیم خواهد شد. او با تأکید بر اینکه برای نخستین‌بار پل‌های شهر تهران مجهز به سیستم پاشش برف‌روبی می‌شوند، می‌افزاید: این پل در بزرگراه ارتش، مکانیزه خواهد شد و دیگر در بحث برف‌زدایی، نمک‌پاشی نخواهیم داشت. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به جزئیات مکانیزه‌شدن پل B9 در ارتش گفت: این پل مجهز به پمب‌خانه است که لوله‌کشی شده و سیستم نازل، مخزن مایع و سنسور دارد و با سردشدن هوا و آمدن برف، به‌صورت مکانیزه پاشش مایع اسیدات منیزیم را انجام خواهد داد و دیگر نیاز نیست کارگر و ماشین برف‌روبی وارد عمل شود. حق‌بین افزود: یک مدل دیگری را نیز در یک پل دیگر انجام می‌دهیم که بتوانیم در نهایت این دو مدل را بررسی کنیم و پس از آن تصمیم بگیریم کارایی کدام سیستم بهتر بوده تا آن را به پل‌های مناطقی که برف‌گیرتر هستند، تعمیم دهیم.

منبع: همشهری

انتهای پیام/