شتاب توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی مثبت است/ اورهال ۲۱۱ واگن مترو تا پایان سال
شتاب توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی مثبت است/ اورهال ۲۱۱ واگن مترو تا پایان سال

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر؛،سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران در در واکنش به گزارش ارائه شده توسط محسن هرمزی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری در دویست‌امین جلسه علنی شورا گفت: چند ماهی بیشتر از حضور آقای هرمزی در سمت معاونت حمل‌ونقل نمی‌گذرد […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر؛،سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران در در واکنش به گزارش ارائه شده توسط محسن هرمزی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری در دویست‌امین جلسه علنی شورا گفت: چند ماهی بیشتر از حضور آقای هرمزی در سمت معاونت حمل‌ونقل نمی‌گذرد اما اقدامات لازم در راستای توسعه ناوگان حمل‌ونقل با شتاب خوبی درحال انجام هستند و به عنوان فردی که افتخار دنبال کردن مسائل حوزه حمل‌ونقل را از نزدیک دارم، شتاب فعالیت ها را مثبت می‌بینم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تکمیل ایستگاه‌های مترو و با بیان اینکه در این دوره تکمیل ایستگاه‌های ناتمام در اولویت قرار گرفتند، اظهار کرد: بسیاری از ایستگاه‌هایی که می‌توانستند با اضافه شدن حداقلی از امکانات بلافاصله در اختیار شهروندان قرار گیرند در دوره مدیریت ۴ ساله پیشین  با ۸۰ و ۹۰ درصد پیشرفت بدون بهره‌برداری باقی مانده‌بودند، اما  در این دوره تکمیل و به شبکه مترو تهران اضافه شدند.

وی با ‌اشاره به توسعه بخش جنوبی خط ۶ مترو به طول ۱۰ کیلومتر از ایستگاه‌ دولت آباد تا شهر ری گفت: ۳۰۰ متر تا تکمیل این بخش باقی مانده است، اما تنها رسیدن تونل به ایستگاه شهرری کفایت نمی‌کند در طول این مسیر ۴ ایستگاه وجود دارد که  بودجه مورد نظر برای تکمیل آن‌ها هم مهم است انتطار من این بود شهرداری پیشتر پیشنهادات خود را به شورا برای تامین بودجه اتصال دو خط در جنوب تهران ارائه می‌داد این اتصال می‌تواند حجم قابل توجهی از مسافران را به شبکه ریلی اضافه کند.

تشکری هاشمی گفت: تکمیل خط ۶ مترو تهران به ۴ هزار میلیارد تومان منابع مالی احتیاج دارد و این اعداد و ارقام به راحتی قابل تامین نیستند هرچند که به طور حتم منابع لازم در متمم بودجه برای تکمیل خط ۶ مد نظر قرار می‌گیرد اما هرچه سریعتر باید لایحه متمم بودجه برای تامین منابع  خط ۶ اصلاح شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران درباره مترو پرند تصریح کرد: خط پرند با حضور رئیس جمهور افتتاح شد اما اگر نقایص آن برطرف نشود مردم از آن استقبال نخواهند کرد.

وی  با اشاره به واگن‌هایی که نیازمند اورهال هستند گفت: از ابتدای این دوره مدیریت شهری بر روی اورهال واگن‌ها تاکید داشته‌ایم در حال حاضر ۷۰۰ واگن در صف اورهال هستند و ۹۱ واگن تاکنون  اورهال شده‌ و احتمالا تا پایان سال این تعداد به ۱۲۰ واگن میرسد اما با توجه به عقب‌ماندگی موجود، این آمار قابل قبول نیست و باید تلاش جدی در خصوص اورهال صورت گیرد.

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه سیاست‌های توسعه‌ای ما در زمینه حمل‌ونقل عمومی مشخص نیستند، گفت: هر چند  واردات ناوگان انجام می‌شود اما سیاست واردات مشخص  نیست، در خصوص ون‌ها نیز با یکی از شرکت‌های خدمت‌رسان صحبت شده  اما مگر  می‌شود اداره پایتخت را به یک شرکت داخلی شهرداری تهران سپرد؟ مگر می‌شود ۷۰ هزار تاکسی را به یک شرکت داخلی داد.

وی اظهار کرد: تفکر اداره شهر توسط شهرداری ما را به جایی نمی‌رساند، تقاضای بنده این است به موازات خرید تجهیزات طرح ساماندهی نیر ارائه  شود، عدد قابل توجهی از اتوبوس‌ها به دلیل آنکه نمی‌دانیم آنها را باید به بخش خصوصی واگذار کنیم یا برایشان راننده استخدام کنیم در پارکینگ‌ها خوابیده‌اند و بر همین اساس شهرداری باید طرح خود برای توسعه شهر را ارائه دهد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر به ۴۰ سال گذشته بازگشته‌ایم و اتوبوس‌های ما چه سازمانی و چه خصوصی پول نقد می‌گیرند و مشت مشت اسکناس جابجا می‌کنند و برای تهران زشت است که در آن با وجود زیرساخت‌های موجود، راننده اتوبوس کرایه خود را نقد می‌گیرد و باید حتما این مشکل حل شود.

انتهای پیام/