سامانه املاک شهرداری کرج تا حد زیادی جلوی فساد را گرفته است
سامانه املاک شهرداری کرج تا حد زیادی جلوی فساد را گرفته است
عضو شورای شهر کرج گفت: با راه‌اندازی سامانه اتوماسیون املاک شهرداری، دیگر کاملا مشخص است که چه ملکی از تملک شهرداری خارج شده و چه ملکی به شهرداری اضافه می‌شود. اکنون همه چیز الکترونیکی و شفاف است و تهاتر دستی و شخصی انجام نمی‌شود.

محمدحسین خلیلی اردکانی عضور شورای اسلامی شهر کرج در خصوص اینکه سامانه اتوماسیون املاک شهرداری چگونه مانع فساد در شهرداری می‌شود گفت: پیش از این همه به اطلاعات املاکی که قرار بود تهاتر شود دسترسی نداشتند و ممکن بود فردی یک ملک خوب را با رشوه بگیرد و با قیمت خیلی کمتری ردوبدل کند.

وی ادامه داد: مهمترین مطلب این است که چون اطلاعات املاک ثبت نشده بود افراد که جابجا می‌شدند، اطلاعات را با خود می‌بردند و این اطلاعات دیگر موجود نبود. این امر خود موجب گم‌شدن یا ناشناخته ماندن املاک شده و زمینه‌های سواستفاده  برای افراد سودجو فراهم می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی سامانه اتوماسیون املاک شهرداری، دیگر کاملا مشخص است که چه ملکی از تملک شهرداری خارج شده و چه ملکی به شهرداری اضافه می‌شود. اکنون همه چیز الکترونیکی و شفاف است و تهاتر دستی و شخصی انجام نمی‌شود.

این عضو شورای شهر کرج افزود: حدود دو سال طول کشید تا اطلاعات تمام این املاک تهیه شود، کرج جزو معدود شهرهایی‌ست که این سیستم را راه‌اندازی کرده است اما در ادامه لازم است که این اطلاعات همیشه به روز شود.