روزشمار پروژه‌های عمرانی جنوب غرب تبریز نصب شود
روزشمار پروژه‌های عمرانی جنوب غرب تبریز نصب شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار تبریز بر ضرورت نصب روزشمار در پروژه های عمرانی حوزه شهرداری منطقه ۷ در جنوب غرب شهر تاکید داد. به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار در چهل و دومین قرار خدمت شهرداری تبریز که در شهرداری منطقه ۷ برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های موجود در این منطقه گفت: […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار تبریز بر ضرورت نصب روزشمار در پروژه های عمرانی حوزه شهرداری منطقه ۷ در جنوب غرب شهر تاکید داد.

به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار در چهل و دومین قرار خدمت شهرداری تبریز که در شهرداری منطقه ۷ برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های موجود در این منطقه گفت: منطقه ۷ با داشتن ظرفیتهای اقتصادی بی نظیر، یکی از مناطق ویژه محسوب می شود و ضروری است با تفکر و برنامه ریزی مناسب و دقیق، آن را به منطقه ای برخوردار تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: وجود صنایع پیشگام و قدرتمند استان و تبریز در این حوزه، نیازمند تغییر نگرش است تا ظرفیت آنها در اختیار توسعه منطقه و شهر قرار گیرد. به‌عنوان‌مثال محدوده کوجوار می تواند با برخورداری از ظرفیتهای پتروشیمی، طی چندسال آتی از توسعه شهری بهره ببرد.

شهردار تبریز در ادامه، با بیان لزوم نصب روزشمار در پروژه های عمرانی منطقه، اظهار کرد: توجه به زمان باید تبدیل به یکی از اولویتهای شهرداری منطقه ۷ در اجرای پروژه های عمرانی باشد؛ چرا که این امر می تواند چهره موفق و صادقی از منطقه به شهروندان و پیمانکاران ارائه دهد. نصب روز شمار به عنوان یک ضرورت در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بحث محلول پاشی را مطرح و تاکید کرد: با توجه به نزدیک بودن فصل سرما و بارش برف و یخبندان، اقدامات مربوط به محلول سازی و مانور آمادگی برای محلول پاشی در سطح منطقه آغاز و کلیه امکانات و توانمندی ها و همچنین کم و کاستی ها ارزیابی شود.

شهردار تبریز، همچنین موضوع چاه های جذبی را حائز اهمیت دانست و افزود: مکان یابی برای چاه های جذبی بسیار مهم بوده چرا که حفر چاه های جذب در مناطق دهگانه یکی دیگر از راهکارهای افزایش سطح آب سفره های زمینی شهر است.

هوشیار در خصوص پروژه مسیرگشایی شهید سعیدی نیز گفت: امیدوارم با همت شهرداری منطقه موارد و مسائل موجود در خصوص این پروژه رفع شده و هرچه زودتر به بهره برداری برسد.

وی، تخلفات ساختمانی را از دیگر برنامه های مورد اجرا در منطقه توصیف کرد و افزود: استفاده از پهباد در راستای شناسایی و جلوگیری از تخلفات ساختمانی و همچنین ممانعت از ساخت و ساز در اراضی ملی و در کنار آن کاشت درخت و استفاده از دیگر تمهیدات، باید در دستور کار قرار گیرد؛ در غیر این صورت در صورت غفلت، این اراضی مورد تصاحب سودجویان قرار می گیرد.

شهردار تبریز عملکرد رسانه ای و اطلاع رسانی را از دیگر نکات مهم در حوزه مدیریت شهری دانست و بر جدیت پرداختن به آن تاکید کرد.

هوشیار، درباره شهرداران نواحی نیز تصریح کرد: بودجه سال آینده مبتنی بر پیوستهای نهایی از سوی نواحی شهرداری است و جزییات پروژه ها از این گزارشات و پیوستها استخراج می شود.

وی اضافه کرد: با وجود شهرداران نواحی، موضوع سدمعبر وانت بارها  نباید وجود داشته باشد؛ سرانه های ورزشی و فرهنگی و فضای سبز مشخص شوند و مهمتر از همه، شهرداران نواحی با حضور در میان مردم، مشکلات را شناسایی و در راستای حل آنها بکوشند. چرا که توازن در برخورداری از امکانات شهری، موجب کاهش ترافیک و ایجاد آرامش در شهر خواهد شد.