در سال گذشته ۶ مصوبه شورا توسط دیوان عدالت اداری ابطال شده است
در سال گذشته ۶ مصوبه شورا توسط دیوان عدالت اداری ابطال شده است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، سید جعفر تشکری هاشمی در دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به احکام عمومی هیئت دیوان عدالت اداری، اظهار کرد: اگر مردم ذی نفع باشند یا نباشند می توانند شکایات خود را در دیوان عدالت اداری مطرح کنند و […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، سید جعفر تشکری هاشمی در دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به احکام عمومی هیئت دیوان عدالت اداری، اظهار کرد: اگر مردم ذی نفع باشند یا نباشند می توانند شکایات خود را در دیوان عدالت اداری مطرح کنند و رأی هیئت عمومی می تواند برای ذی نفعان صادر شود.

وی افزود: برخی مصوبات شورا توسط این هیئت ابطال شده و قطعا امور کارشناسی صورت گرفته اما آنچه منجر به تذکر بنده شد، حضور کمرنگ نمایندگان شورا و شهرداری برای دفاع در شکایات است.

تشکری هاشمی همچنین تصریح کرد: ابطال ماده چهار مصوبه رتبه بندی شرکت های ارائه دهنده خدمات سرویس مدارس در مدت اخیر در هیئت عمومی دیوان انجام شد. مصوبات کار طولانی در شورا دارد و بررسی های زیادی صورت می گیرد تا صحن شورا به نتیجه برسد و سپس توسط فرمانداری به عنوان نماینده دولت تأیید می شود. اگر دفاع مناسبی صورت بگیرد این ابطال ها انجام نخواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال قبل ۶ مصوبه توسط دیوان ابطال شد، خاطرنشان کرد: مصوبه مربوط به عارضه سنجی ترافیکی، ادغام یک تبصره به وظایف کمیسیون مناطق، عوارض کسب و پیشه، نحوه محاسبه و اخذ بهای خدمات مدیریت پسماند توسط دیوان ابطال شدند؛ با توجه به این موضوع باید نمایندگان شورا و شهرداری دفاع لازم را داشته باشند.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه در دوره های قبل علاوه بر مشاور حقوقی بنده نیز در جلسات هیئت عمومی دیوان شرکت می کردم، گفت: در بسیاری از موارد ما از مصوبات دفاع می کردیم و موفق می شدیم اما اخیراً از جلسات بی خبریم و به ما اطلاع نمی دهند و حتی نامه ها نیز به دست ما نمی رسد.

وی اضافه کرد: همواره شهرداری ضعیف دفاع می کرده و بنده نیز شاهد آن بوده ام. نمایندگان هیئت عمومی در شورا حضور یافتند و جلسه ای با این محور برگزار شد. ما مجدداً در این خصوص تصمیم خواهیم گرفت. برخی از مصوبات شکایت و از این روش کاسبی می کنند.

انتهای پیام/