حاشیه غربی بزرگراه خلیج فارس با غرس ۱۰۰۰ اصله نهال سبزتر شد
حاشیه غربی بزرگراه خلیج فارس با غرس ۱۰۰۰ اصله نهال سبزتر شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹،تورج فرهادی گفت: طرح پاکسازی، بهسازی و کاشت گونه های مقاوم به خشکی در حاشیه غربی بزرگراه خلیج فارس با هدف نگهداشت و بهبود وضعیت فضای سبز آغاز شده و تا یک هفته ادامه دارد. وی ادامه داد: این عملیات در قالب […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹،تورج فرهادی گفت: طرح پاکسازی، بهسازی و کاشت گونه های مقاوم به خشکی در حاشیه غربی بزرگراه خلیج فارس با هدف نگهداشت و بهبود وضعیت فضای سبز آغاز شده و تا یک هفته ادامه دارد.

وی ادامه داد: این عملیات در قالب پاکسازی، بهسازی و در نتیجه کاشت گونه های مقاوم به خشکی و کم آبی مانند زبان گنجشک و توت برگ پهن به منظور صرفه جویی در مصرف آب  بویژه در فضای سبز، ایجاد فضای شهری مناسب با منظر زیبا و سایه گستر برای مسافران بین جاده ای در حاشیه بزرگراه خلیج فارس در حال انجام است.

به گفته این مسئول در مرحله پاکسازی فضای سبز حاشیه این محور جمع آوری ضایعات فضای سبز، برگ های خزان شده و حذف شاخ و برگ خشک انجام شده است.

فرهادی بیان کرد: پس از بازدید و برداشت نقطه به نقطه محور خلیج فارس توسط ناظرین و کارشناسان نواحی، مکان های مورد نیاز به کاشت درختان و درختچه های مقاوم و سازگار با شرایط محیطی برای احیا بصری و سبزینگی در دستور کار قرار گرفت.

شهردار منطقه یاد آور شد: به مناسبت کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت، همگام با سایر مناطق ۲ هزار اصله نهال از نوع زیتون تلخ، توت، زیتون سبز، بلوط که مقاوم در برابر کم‌آبی، خشکسالی و آفات و بیماری ها هستند همراه با نصب پلاک به نام شهدا بر روی درختان در بوستان بزرگ ولایت غرس شد.

انتهای پیام/