جشنواره تئاتر خیابانی «تبریزیم» در مسیر تبدیل به رویدادی بین المللی
جشنواره تئاتر خیابانی «تبریزیم» در مسیر تبدیل به رویدادی بین المللی

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار تبریز در آیین اختتام جشنواره سراسری تئاتر خیابانی تبریزیم بر اهمیت بین المللی شدن این جشنواره به‌ جهت ویژگی های فرهنگی و موقعیتی تبریز تاکید کرد. به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار در آیین اختتام جشنواره سراسری تئاتر خیابانی تبریزیم اظهار کرد: مایه مباهات است که امروز تبریز میزبان […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار تبریز در آیین اختتام جشنواره سراسری تئاتر خیابانی تبریزیم بر اهمیت بین المللی شدن این جشنواره به‌ جهت ویژگی های فرهنگی و موقعیتی تبریز تاکید کرد.

به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار در آیین اختتام جشنواره سراسری تئاتر خیابانی تبریزیم اظهار کرد: مایه مباهات است که امروز تبریز میزبان همه فرهنگ‌هاست.

شهردار تبریز اذعان کرد: هنر، مسیر بروز انسان‌بودن و انسان زیستن است و به‌ دست هنر است که از مسائل گوناگون بشری گره‌گشایی می‌شود و جریان ارزنده هنر می‌تواند موضوعات بسیاری را برای جامعه جهانی شفاف کند.

وی با قدردانی از تمام دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره تبریزیم افزود: هنر، زبان مشترک انسان‌هاست. تئاتر خیابانی و ارتباط‌گیری سریع و مستقیم با مخاطب برای بیان خوشی‌ها و ناخوشی‌های جامعه اتفاق ارزنده‌ای است که در این گونه از هنر اتفاق می‌افتد.

هوشیار با اشاره به جایگاه والای شهر تبریز و نقش‌آفرینی‌اش در طول تاریخ گفت: واژه تبریز هرچه که باید از تاریخ و تمدن این کهن‌شهر گفت را با خود دارد و امید که این رویدادها استمرار داشته باشد تا بیش از پیش شاهد درخشش جایگاه والای تبریز در همه عرصه‌ها باشیم.

شهردار تبریز با درخواست از سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز برای انجام مطالعات لازم جهت تبدیل این رویداد ملی به یک رویداد بین‌المللی گفت: کهن‌شهر تبریز، به‌علت همسایگی با فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف قابلیت میزبانی از رویداد بین‌المللی تئاتر خیابانی تبریزیم را دارد.

ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی تبریزیم توسط سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، با حضور ۲۳ گروه تئاتر از ۳۵ شهر از ۱۰ استان و ۲۵۰ هنرمند به رویدادی ماندگار طی روزهای پنجم تا هفتم آبان ماه تبدیل شد.