تلاش شورای ششم و مجموعه مدیریت شهری کرج «عمل به وعده‌ها است»
تلاش شورای ششم و مجموعه مدیریت شهری کرج «عمل به وعده‌ها است»

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مهرداد کیانی که میهمان برنامه گفتگوی ویژه خبری بود با بیان اینکه شورای ششم و مجموعه مدیریت شهری نمی‌خواهد موجبات دلسردی و ناامیدی شهروندان را فراهم کند، اظهار داشت: با همت جمعی و وحدت ایجاد شده بحمدالله در جهت تحقق وعده‌ها گام برمی‌داریم.   […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مهرداد کیانی که میهمان برنامه گفتگوی ویژه خبری بود با بیان اینکه شورای ششم و مجموعه مدیریت شهری نمی‌خواهد موجبات دلسردی و ناامیدی شهروندان را فراهم کند، اظهار داشت: با همت جمعی و وحدت ایجاد شده بحمدالله در جهت تحقق وعده‌ها گام برمی‌داریم.  

وی گفت: دوره ششم مدیریت شهری همه توجه خود را روی پروژه‌های نیمه تمام قرار داده تا باعث رونق شهر و ایجاد انگیزه و دلبستگی مردم به کلانشهر کرج شود.

شهردار کرج یادآور شد: قطار شهری و بزرگراه شمالی که این پروژه نیز حدود ۱۰ سال پیش برای کلانشهر تعریف شد، از جمله این طرح‌ها هستند.

مهرداد کیانی با قدردانی از استاندار البرز و اعضای شورای شهر کرج گفت: قطار شهری کرج در حالی طی این سال‌ها زیر زمین پنهان مانده بود که امروز هزینه هر کیلومتر احداث ایستگاه برابر با ۲ هزار میلیارد تومان است.

این مسئول ادامه داد: امروز با همت مدیریت شهری و وحدت و همدلی از سوی همه بخش‌ها قطار شهری کرج روی ریل قرار گرفته و حرکت آزمایشی و خدمات‌دهی رایگان به همشهریان را آغاز کرده است.  

شهردار کرج با بیان اینکه بعد از ایستگاه‌های آیت‌الله طالقانی و ۴۵ متری گلشهر ایستگاه رجائی‌شهر به عنوان سومین ایستگاه مورد بهره‌برداری قرار گرفت، افزود: به زودی رام دوم قطار شهری که در مرحله اورهال قرار دارد وارد چرخه خدمت می‌شود.

شهردار درباره ورود رام دوم قطار شهری به کرج، یادآور شد: همزمان با بهره‌برداری از نخستین ایستگاه مترو که با حضور وزیر محترم کشور افتتاح شد، دکتر وحیدی به ما وعده دادند برای خرید رام‌های جدید قطار شهری، کرج را در اولویت قرار بدهند و با تجهیز این شهر به رام‌های بیشتر، روند اجرای یک خط کامل و استاندارد قطار شهری را فراهم کنند.

وی افزود: اکنون تلاش ما افزایش سرعت و کیفیت برای احداثِ ایستگاه شهید سلطانی است که یکی از مهمترین ایستگاه‌های قطار شهری کرج و محل اتصال متروی شهری ما با قطار شهری تهران محسوب می‌شود.

کیانی تصریح کرد: با وجود اینکه امکان تکمیل و بهره‌برداری از این ایستگاه تا پایان سال‌جاری وجود دارد اما با توجه به امکان بروز موارد پیش‌بینی نشده که ممکن است زمان بهره‌برداری را به تعویق بیاندازد از اعلام زمان مشخص افتتاح صرف نظر می‌کنیم اما به شهروندان وعده می‌دهیم با تلاش شبانه روزی و فعالیت سه شیفت در پروژه، بزودی شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این عرصه باشیم.

شهردار کرج گفت: خبری خوش هم برای همشهریان عزیز دارم و آن خرید سیستم سیگنالینگ مترو به ارزش ۱۸ میلیون دلار و تعیین پیمانکار آن است که می‌تواند بر سرعت و بالا رفتن کیفیت اجرای پروژه مترو کمک کند.

کیانی خاطرنشان کرد: همه این رخدادهای مثبت در حوزه مدیریت شهری و بویژه قطار شهری کرج در حالی رخ داده که در سال‌های گذشته، گرفتاری‌های مالی و فقدان منابع کافی برای ساخت مترو، مکررا شهرداری کرج را به عنوان کارفرما در مقابل پیمانکار قرار می‌داد و همین امر افت و خیزهایی را در روند ساخت و ساز ایجاد می‌کرد.

شهردار کلانشهر کرج اظهار کرد: اما اکنون این ضعف با همت دوره ششم شورا و تلاش همکارانم در مجموعه مدیریت شهری به گونه‌ای اصلاح شده که نه تنها مطالبات پیمانکار در حال حاضر صفر است بلکه تلاش کرده‌ایم با پرداخت‌های پیش از موعد، جلوی هر گونه توقف اجرای طرح گرفته شود.

وی اذعان کرد: هم اکنون یک هزار میلیارد تومان از محل بودجه‌های ملی و استانی برای این پروژه وجود دارد که تا پایان سال دو هزار میلیارد تومان دیگر به آن افزوده می‌شود.

منتشر شده در تاریخ ۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۲