تلاش برای تحقق شعار «شیراز بهشت سرمایه گذار»  با برگزاری سومین نشست سرمایه گذاری در شیراز
تلاش برای تحقق شعار «شیراز بهشت سرمایه گذار»  با برگزاری سومین نشست سرمایه گذاری در شیراز
رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: سومین نشست تخصصی آسیب‌شناسی، بررسی و رفع چالش‌ها و توسعه سرمایه‌گذاری در شهر شیراز مقدمه ای است برای تحقق شعار «شیراز بهشت سرمایه گذار»  است.

به گزارش آرمانشهر فارس، علیرضا اسکندری،رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز در صحن علنی شورای شهر شیراز با سلام و تبریک اعیاد ماه پربرکت شعبان و ولادت با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان ولادت حضرت ولیعصر(عج) گفت: با باور اینکه نقطه قوت پروژه های سرمایه گذاری، مشارکت و همدلی مردم در ساخت آینده شیراز عزیز است، سومین نشست تخصصی آسیب‌شناسی، بررسی و رفع چالش‌ها و توسعه سرمایه‌گذاری در شهر شیراز با موضوع علل عدم ریسک پذیری سرمایه گذاران و مدیران شهری و تاثیر مشوق ها و اعتماد سازی در پروژه های سرمایه گذاری با حضور سرمایه گذاران در حوزه های مختلف برگزار شد تا با شناسایی چالش ها در رفع آنها یا به حداقل رساندن موانع ،سرمایه گذاری به عنوان یکی از رویکردهای اصلی اداره شهر و ارایه زندگی با کیفیت به شهروندان دنبال شود.

وی ادامه داد: از آنجا که سرمایه‌گذاری موتور محرکه توسعه و پیشرفت شهر و یکی از راهکارهای ایجاد درآمدهای پایدار برای اداره شهر است، تکلیف ۱۵هزار میلیارد تومانی سرمایه گذاری در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری کلان شهر شیراز با رویکرد بهره گیری از تمام ظرفیت ها در مناطق یازده گانه شهر در بودجه درنظر گرفته شد.

اسکندری تاکید کرد: اما قبل از تحقق این موضوع باید آسیب شناسی در مسیر جذب سرمایه گذاری صورت بگیرد که برگزاری نشست های تخصصی برای ارتباط مستقیم و بدون واسطه با سرمایه گذاری یکی از راهکارهاست و نشستی که پیش مقدمه ای برای برگزاری اولین همایش بین المللی سرمایه گذاری در شهر راز در سال آتی است.

وی ادامه داد: این همایش مقدمه ای است برای تحقق شعار شیراز بهشت سرمایه گذار  و گفتن این نکته ضروری است که تنها ساخت و سازهای برج و بارو و مجتمع های تجاری به معنی سرمایه گذاری صرف نیست بلکه سرمایه گذاری درگاه هایی است که مردم در همراهی با مدیریت و پارلمان شهری ، شیراز را شهر زیست پذیر در ابعاد رفاهی و تفریحی و گردشگری تبدیل کنند.

اسکندری اضافه کرد: ارایه پنج پروژه کلان در حوزه سرمایه گذاری گردشگری نظیر پارک آبی، آکواریوم، باغ پرندگان، تله کابین و شهربازی، پنجره های جدیدی از توسعه گردشگری در شهر شیراز را خواهد گشود که خوشبختانه اقدامات عمرانی برخی از آن‌ها شروع شده و شماری دیگر در حال مذاکره هستند و تا به ثمر نشستن همگی این پروژه ها موارد را پیگیری و رصد می کنیم.

وی اظهار کرد: رویکردی که در سال آتی و برگزاری اولین همایش بین المللی، بسته های دیگری از پروژه های سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف پیش روی سرمایه‌گذاران رونمایی خواهد شد.

اسکندری افزود: اما اولین همایش بین المللی سرمایه گذاری در شیراز دستاوردی است که بعد از برگزاری اولین همایش ملی در سال اول شورا و با ریاست وقت کمیسیون سرمایه گذاری جناب آقای اسدی شهردار فعلی شیراز رقم خورد تا فرش قرمز سرمایه گذاری به معنای فراتر از تعریف های فعلی برای ارایه خدمات با کیفیت به شهروندان پهن شود و میثاق نامه حمایت از سرمایه گذاران سندی شد ماندگار در راستای تحقق این شعار هرچند که فرش قرمز و پنجره واحد برای سرمایه‌گذاری رویکردهای مثبتی است اما خروج این مفاهیم از حالت گفتار درمانی و برطرف کردن چالش های این حوزه یا به حداقل رساندن آن براساس شیوه نامه سرمایه گذاری در شهر شیراز دنبال می شود.

وی تصریح کرد: گفتن این نکته ضروری است که در جذب سرمایه‌گذار هیچ محدودیتی نداریم و از سرمایه‌گذاران خرد و کلان داخلی و خارجی برای فائق آمدن بر مشکلات استقبال می‌کنیم و در این مسیر با برگزاری نشست های تخصصی و شناسایی آسیب ها موانع را به حداقل خواهیم رساند  و موانعی که شهرداری شیراز با ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری و راه اندازی دفاتر ویژه سرمایه گذاری در مناطق شهرداری،  یک درگاه تخصصی را برای بعد سرمایه گذاری ایجاد خواهد کرد.

اسکندری ادامه داد: اما در نشست‌های پیشین استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سرمایه‌گذاری و آسیب‌شناسی آن به دقت مورد کالبدشکافی قرار گرفت و خروجی آن مصوباتی از سوی شورای اسلامی شهر شیراز بود. که ، سند جامع آسیب‌شناسی سرمایه‌گذاری در کلان‌شهر شیراز به تصویب رسید و در امتداد آن کمیته رفع موانع سرمایه‌گذاری متشکل از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار کلان‌شهر شیراز و جمعی از مدیران تشکیل شد.

وی گفت: ضمن تشکر از تمام برگزار کنندگان این نشست، شهرداری شیراز به خصوص سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی و اساتید محترم دانشگاه و سرمایه گذاران و فعالان حوزه اقتصادی شرکت کننده در این نشست تخصصی باید گفت که همچنان با امید به آینده شیراز گام های استوارتری را بر می داریم.