تقویت جایگاه نظام شورایی در اولویت باشد / شناسایی ظرفیت شهرداری‌ها در اجرای مدیریت یکپارچه
تقویت جایگاه نظام شورایی در اولویت باشد / شناسایی ظرفیت شهرداری‌ها در اجرای مدیریت یکپارچه

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، پرویز سروری امروز _شنبه ششم آبان‌ماه_ در نشست هم‌اندیشی رؤسای شورای اسلامی شهرستان‌های استان و اصفهان اظهار کرد: راه طولانی را در حل معضلات نظام شورایی کشور داریم، نظام شورایی که باید اساس و جوهره اصلی ساختار کشور باشد، با یک تولد نارس و سیاسی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرویز سروری امروز _شنبه ششم آبان‌ماه_ در نشست هم‌اندیشی رؤسای شورای اسلامی شهرستان‌های استان و اصفهان اظهار کرد: راه طولانی را در حل معضلات نظام شورایی کشور داریم، نظام شورایی که باید اساس و جوهره اصلی ساختار کشور باشد، با یک تولد نارس و سیاسی به نظام کشور تحمیل شد.

وی با بیان اینکه پس از ۲۰ سال شورا در یک تصمیم کاملاً سیاسی شکل گرفت، افزود: زیرساخت‌هایی که لازم بود، به وجود نیامد و یک شورای تشریفاتی شکل گرفت، به همین دلیل نظام حقوق و دستمزد نامناسب است و با قابلیت شوراها تطبیق ندارد.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه مجموعه‌ای از ناملایمات را در نظام شورایی کشور داریم، تصریح کرد: نخستین اقدامی که باید انجام دهیم، تقویت جایگاه نظام شورایی به‌ویژه شورای عالی استان‌ها است، بیشتر وزرا پس از شرکت در جلسات متوجه ظرفیت عظیم شورای عالی استان‌ها می‌شوند.

وی اضافه کرد: تلاش کردیم ابتدا با رؤسای قوا جلسه بگذاریم، رئیس‌جمهور در یک سال سه مرتبه در جلسات ما شرکت کرد و دستورات مهمی صادر شد.

سروری با اشاره به اینکه برای بخش و شهرستان از پارلمان مصوبه دریافت کردیم، ادامه داد: بخشی از کار وظیفه من و بخشی وظیفه شما است، از طریق شورای استان مطالب را به ما ابلاغ کنید تا مسائل پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه جلسه با وزرا انجام و کارگروه مشترک میان ما و وزارتخانه با تأیید وزیر برگزار شد، ادامه داد: ۲۸ قانون داریم که اگر آئین‌نامه هرکدام نوشته شود، شورای عالی استان‌ها و کشور ظرفیت‌های خوبی پیدا می‌کند، درخواست می‌کنم تا شوراهای عالی استان در خصوص نحوه اجرای ابلاغیه‌ها به ما گزارش دهند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به مدیریت یکپارچه شهری تاکید کرد: برای اجرایی کردن مدیریت یکپارچه کفش آهنین پوشیده‌ایم و این حق ما است، اما باید مشخص شود که در حال حاضر تا چه اندازه شهرداری‌ها ظرفیت اجرایی کردن مدیریت یکپارچه را دارند و اگر این حجم عظیم وظایف بر عهده شهرداری‌ها گذاشته شود، از عهده آن برمی‌آیند یا خیر.

وی با بیان اینکه باید زیرساخت‌ها آماده شود، گفت: با دولت به جمع‌بندی رسیدیم، باید یک کمیته توان‌یابی میان ما و دولت تشکیل و بررسی شود که از ۲۷ وظیفه اجرایی چند مورد را می‌توانیم انجام دهیم، در حال حاضر سه استاندار برای اجرای مدیریت یکپارچه اعلام آمادگی کرده‌اند.