تصویب لایحه اساسنامه سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران
تصویب لایحه اساسنامه سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه شورا در جریان بررسی لایحه اساسنامه سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران با بیان اینکه مقرر شد اصلاحات در اساسنامه ها صورت بگیرد، اظهار کرد: در ۲ ماه […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه شورا در جریان بررسی لایحه اساسنامه سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران با بیان اینکه مقرر شد اصلاحات در اساسنامه ها صورت بگیرد، اظهار کرد: در ۲ ماه پیش در کمیته منابع انسانی شورا با همکاری وزارت کشور و شهرداری جلسات متعددی برگزار و تغییرات حداقلی اعمال شد. غیر از این تغییرات، سایر مواد اساسنامه ها بر اساس مصوبه شورای پنجم خواهد بود.

در ادامه این جلسه مواد اساسنامه سازمان‌های وابسته به شهرداری مورد بررسی قرار گرفت و اصلاحات بر اساس آراء اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا در جریان بررسی ماده دوازدهم این لایحه مبنی بر انتخاب هیئت مدیره مرکب از پنج عضو اصلی و یک عضو علی البدل به انتخاب شهردار تهران و تصویب شورا با شرط تخصص، تجربه و آشنا به امور سازمان و همچنین بر اساس حداقل سه سال سابقه کار مرتبط با مدیریت شهری، با بیان اینکه انتخاب مدیران از بیرون مجموعه گناه نابخشودنی است، گفت: اگر به نیروهای درونی اعتقاد داریم باید در تصویب این لایحه نشان دهیم و این لایحه محل عمل است که بگوییم به پرسنل داخلی اعتقاد داریم یا خیر؟

مهدی اقراریان رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورا نیز تأکید کرد: علت حساسیت این است که شهردار تهران در موضوع انتصابات مسیری را طی کرده و یک نفر را در ابتدای دوره به عنوان رئیس سازمان یک مهم انتخاب کرده که شهردار یک روستا بوده است. بعضی از اعضای شورا هم گفتند که این فرد سابقه مدیریت در شهرداری ندارد. پیشنهاد من این است که چهار نفر از اعضای هیئت مدیره از مدیران داخلی شهرداری باشد. خود شهردار این فرد را جابجا کرد و آن شهردار از مجموعه خارج شد.

وی افزود: آقایی که در یک شهر شهردار بوده می آورند و شهردار تهران دستور می دهد که در شهرداری با او قرارداد ببندند و بعد می گوییم که آن فرد سابقه کار مدیریت شهری در یک شهر دیگر و یا روستا را دارد و آیا می توانیم در شهرداری تهران با این تعداد نیرو، چنین فردی را انتخاب کنیم. شهردار ناحیه ما را به عنوان فرماندار انتخاب کردند و نمونه هایی وجود دارد که در شهرداری از آن ها استفاده نشد و دولت آنها را به کار گرفت و به عنوان فرماندار و معاون استاندار از آنها بهره گرفته شد. بنده پیشنهادات را می پذیرم اما این دغدغه و سوال وجود دارد.

اقراریان با بیان اینکه آیا در شهرداری تهران نیروی با تجربه و متخصص وجود ندارد که فردی را از بیرون به عنوان شهردار انتخاب می کنیم، تصریح کرد: از یکی از مدیران شهرداری پرسیدم که چگونه خواهر زاده خود را در مجموعه استخدام کردند و گفتند که آقای زاکانی دستور داده است. همه افراد که آقای زاکانی ندارند که دستور دهند خواهرزاده هایشان را در شهرداری استخدام کنند.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما تأکید کردیم که دو نفر از اعضای هیئت مدیره سازمان ها باید بر اساس سه سال سابقه کار در مدیریت شهری انتخاب شوند. آیا در دوره های قبلی به شهردار تهران گفته می شد که تمام اعضای هیئت مدیره را بر اساس سه سال سابقه کار انتخاب کنند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما از وزارت کشور و کمیته منابع انسانی خواستیم در مدت دو هفته این لایحه به جمع بندی برسد، یادآور شد: امروز سازمان های شهرداری اساسنامه دارند و اگر قرار باشد این تغییرات را اعمال کنیم ۶ ماه زمان خواهد برد.

مجید باقری معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران با بیان اینکه در کمیسیون جلسات متعددی در این خصوص برگزار شد، تأکید کرد: قرار بر این شد در مواردی که شورا و شهرداری اجماع دارند، به نتیجه برسیم تا حساب ها باز شود.

وی افزود: تقاضای بنده این است که با حداقل تغییرات این ماده به تصویب برسد تا امور تسریع شود.

بنا به پیشنهاد مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا و با ۱۰ رأی موافق، سه سال سابقه کار در مدیریت شهری اعضای هیئت مدیره به پنج سال افزایش یافت.

انتهای پیام/