تاکید ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی مرکز میمند فارس بر آشنایی دانشجویان با فرهنگ مهدویت/ مهدویت برای نسل جوان دانشجو به خوبی تبیین و ترسیم شود
تاکید ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی مرکز میمند فارس بر آشنایی دانشجویان با فرهنگ مهدویت/ مهدویت برای نسل جوان دانشجو به خوبی تبیین و ترسیم شود
استاد دانشگاه آزاد اسلامی مرکز میمند فارس گفت: دانشگاه ها باید با همدلی و همفکری آینده مهدویت را به خوبی برای نسل جوان دانشجو تبیین و ترسیم کنند و ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی مرکز میمند فارس بر این مهم تاکید ویژه دارد.

به گزارش آرمانشهر فارس، دکتر بهار شمالیان، استاد دانشگاه آزاد اسلامی مرکز میمند فارس با تاکید بر لزوم معرفی مطلوب معرفی ائمه اطهار(ع) در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: عدم شناخت صحیح از امام عصر(عج) و ائمه اطهار (ع) از معضلات امروز جامعه است و لازم است در محافل علمی همچون دانشگاه ها باید همت خود را بر ترویج صحیح فرهنگ مهدویت چند برابر کنیم.

وی با تاکید بر نقش دانشگاه ها برای ارتقاء فرهنگ مهدویت ادامه داد: دانشگاه ها در این میان نقش بسزایی می توانند ایفا کنند؛ دانشگاه ها باید با همدلی و همفکری آینده مهدویت را به خوبی برای نسل جوان دانشجو تبیین و ترسیم کنند.
شمالیان اضافه کرد: دانشگاه ها ظرفیت ویژه‌ای برای ترویج فرهنگ مهدویت دارند و پایان‌ نامه‌های دانشجویی هم باید جنبه مهدوی پیدا کند تا با استفاده از آن در برابر تبلیغات غرب که می خواهند اصل انتظار را بیهوده جلوه دهند، مقابله کنیم.
وی تصریح کرد: اعتقاد به ظهور منجی در همه ادیان توحیدی و غیرتوحیدی مشترک است، در  بیش از 6 هزار حدیث به مهدویت و انتظار پرداخته شده است.
این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه آینده پژوهی دینی در دانشگاه ها مورد نیاز است، بیان کرد: نقش استادان برای  تعمیم فرهنگ مهدویت لازم و ضروری است و اساتید در راستای رسالت جامعه محوری و با همفکری و تعامل با جامعه می توانند  نقش مربی داشته باشند و دانشجو را به عنوان شهروند در حال انتظار در دانشگاه انقلابی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، هدایت کنند.

شمالیان با اعلام اینکه برای آشنایی دانشجویان با فرهنگ مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز میمند استان فارس، اقدامات و جلسات متعددی برگزار می شود، گفت: دکتر محمد نبی امیدوار، ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی مرکز میمند استان فارس بر آشنایی دانشجویان با فرهنگ مهدویت تاکید ویژه دارد و ضمن برگزاری نشست های متعددی با اساتید این دانشگاه زمینه های لازم برای استفاده از ظرفیت اساتید برای انجام برنامه های فرهنگی متنوع با محوریت مهدویت را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: در همین راستا مسابقه کتابخوانی با محوریت مهدویت هفته گذشته برای اساتید، کارکنان و دانشجویان برگزار شد، در آینده نیز کرسی علمی- ترویجی بین اساتید راه اندازی خواهد شد و برای تشکیل یک کانون دانشجویی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز میمند استان فارس و همچنین برای ایجاد کرسی های آزاد اندیشی دانشجویی و مصوب کردن نشریه دانشجویی با محوریت مهدویت در این مرکز دانشگاهی اقدام شده است که مرهون تلاش ها، پیگیری ها و برنامه ریزی های دکتر محمد نبی امیدوار، ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی مرکز میمند استان فارس می باشد.

  • نویسنده : رضا سهیلی