برگزاری ویژه برنامه‌های هفته سالمند در منطقه ۱۰
برگزاری ویژه برنامه‌های هفته سالمند در منطقه ۱۰

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه 10؛ «مهدی اخ‌الصنایع» ضمن ارج نهادن به مناسبت فرارسیدن روز جهانی سالمند، گفت:  هر ساله اول اکتبر برابر با نهم مهرماه با عنوان «روز جهانی سالمندان» گرامی داشته می‌شود برهمین اساس باید نیازهای اساسی این قشر با تأکید بر […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه 10؛ «مهدی اخ‌الصنایع» ضمن ارج نهادن به مناسبت فرارسیدن روز جهانی سالمند، گفت:  هر ساله اول اکتبر برابر با نهم مهرماه با عنوان «روز جهانی سالمندان» گرامی داشته می‌شود برهمین اساس باید نیازهای اساسی این قشر با تأکید بر حفظ جایگاه، شأن و حرمت آنها در خانواده و جامعه، تأمین شود.

شهردار منطقه 10 بیان کرد: در همین راستا مجموعه شهرداری منطقه همزمان با هفته گرامیداشت تکریم و منزلت سالمندان ویژه برنامه‌های متنوعی با شعار «سالمند؛ اعتبار خانواده ایرانی» در نظر گرفته است.

وی افزود: در این هفته هر روز با در نظرگرفتن شعار آن روز برنامه‌های خاصی اجرا می‌شود، همچنین در این هفته تمامی خانه‌های سلامت و سراهای محلات آماده خدمت رسانی به این عزیزان هستند.

اخ‌الصنایع تصریح کرد: اعزام اعضای کانون سالمندان به جشن کرامت سالمندی، جشن گنجینه های شهر، برگزاری تور تفریحی و گردشگری به بهشت مادران، برپایی دوشنبه‌های سالمندی، دیدار با شهردار و  تقدیر از دبیران کانون‌های سالمندان محلات و سالمندان فعال و شاخص منطقه، آموزش کار با فضای مجازی و برپایی نمایشگاه دستاوردهای صنایع دستی سالمندان از جمله برنامه‌های اجرایی در این هفته است.

شهردار منطقه 10  گفت: کرامت سالمندی( بازدید از سالمندان تنها و تقدیر از مادران و پدران سالمند شهدای محلات)، همایش پیشگیری از بیماریهای قلب و عروق، اجرای طرح سلامتیار و غربالگری سالمندان، میزهای خدمت جهادی، تست ارزیابی جسمانی،  از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت این هفته در محلات ۱۰گانه منطقه برگزار می‌شود.

به گفته وی، برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی و حرکتی با عناوین سالمندان و آموزش کنترل فشار خون و سبک زندگی سالم، ارتقاء سلامت با دادن آموزش در زمینه پیشگیری از آلزایمر، نقش سالمندان در تحکیم روابط خانواده، شیوه برقراری ارتباط صحیح با سالمندان در خانواده از برنامه‌هایی است که برای این هفته تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/