مراسم تحلیف شواری شهر یاسوج ناتمام ماند
مراسم تحلیف شواری شهر یاسوج ناتمام ماند
مراسم تحلیف شواری شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضاء ناتمام ماند.

به گزارش آرمانشهر به نقل از ایسنا پس از تحلیف پنج عضو شورای اسلامی شهر یاسوج مراسم انتخاب هیات رئیسه شورای اسلامی این شهر صبح امروز در فرمانداری رد حال برگزاری بود که در این نشست دو نفر از اعضای شورای شهر از اینکه صلاحیت دو منتخب شورای یاسوج هنوز از سوی هیات عالی نظارت بر انتخابات و وزارت کشور تائید نشده است و همین موضوع باعث حضور نیافتن آنها در جلسه شده است، انتقاد کردند.

“هدایت امیری” و “عطاالله دانشی” از فرماندار خواستند به دلیل بلاتکلیفی آقایان “بهنام عباس نژاد” و “کیوان آشنا” این جلسه را به وقت دیگری موکول کنند و یا اعضای علی البدل را به صورت جانشین معرفی کنند.

مجید احمدی، فرماندار شهرستان بویراحمد نیز با بیان اینکه تا کنون نیز زیاد صبر شده، مطالبات مردم روی زمین مانده است گفت: بیشتر از این وقفه جایز نیست درخواست دو نفر را رد کرد. اما با رد درخواست آنان، آقایان امیری و دانشی جلسه را به نشانه اعتراض ترک کردند و مراسم تحلیف به همین دلیل لغو شد.

وی در خصوص صلاحیت این دو منتخب افزود: هنوز از سوی هیات عالی نظارت بر انتخابات و وزارت کشور تائید نشده است اما براساس قانون مراسم تحلیف شواری اسلامی شهر یاسوج می تواند با حضور دو سوم برگزار شود. هیچ ماکتبه ای از وزارت کشور مبنی بر صلاحیت ان دو نفر رد صلاحیت شده واصل نشده و به هیمن دلیل مراسم تحلیف شورای جدید شهر یاسو اغاز شد که باید کار شهر و شهرداری بر زمین نماند.

احمدی از اعضای جدید شهر یاسوج خواست: در انتخاب شهردار، دقت کنند و فردی پای کار، سالم و مدبر را برای مدیریت شهر انتخاب کنید. مردم به شما رای اعتماد دادند که امیدواریم رای مردم را با عملکرد خودتان پاس دارید.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج در سلامت و امنیت کامل برگزار شد، بیان کرد: میانگین تاخیر برگزاری انتخابات در شهر یاسوج ۴۵ دقیقه بود در حالی که این میانگین در کشور ۳ ساعت بوده است و در روز انتخابات به دستور دادستان استان ۱۱۰ نفر از ناقضان قوانین انتخاباتی دستگیر شدند.

گفتنی است که مراسم تحلیف شورای اسلامی دوره ششم شهر یاسوج با حضور پنج نفر از اعضای جدید شورا (هدایت امیری، هدایت الله اکبری، فرشید احمدی کیش، احمد جاودانه و عطااله دانشی) در حال برگزاری  بود که با ترک ۲ نفر از اعضا این مراسم لغو و به زمان دیگری موکول شد.

یادآور می شود که کیوان آشنا و بهنام عباش نژاد دو منتخب شورای ششم شهر یاسوج هستند که هنوز صلاحیت آنها مورد تایید هیئت نظارت مرکزی قرار نگرفته است.