برگزاری نخستین نشست قرارگاه راهبردی شهرداری تهران در منطقه ۱۰
برگزاری نخستین نشست قرارگاه راهبردی شهرداری تهران در منطقه ۱۰

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ «مهدی اخ‌الصنایع» در نخستین نشست قرارگاه راهبردی شهرداری منطقه، گفت: توزیع عادلانه و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان از مهم‌ترین رویکردهای شهرداری تهران است.      شهردار منطقه ۱۰، هدف از تشکیل این قرارگاه را تغییر در شیوه مدیریت […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ «مهدی اخ‌الصنایع» در نخستین نشست قرارگاه راهبردی شهرداری منطقه، گفت: توزیع عادلانه و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان از مهم‌ترین رویکردهای شهرداری تهران است.     

شهردار منطقه ۱۰، هدف از تشکیل این قرارگاه را تغییر در شیوه مدیریت و پیگیری موضوعات شهری دانست و بیان کرد: هم‌اکنون این قرارگاه راهبردی در شهرداری منطقه ۱۰ فعال است و معاونان و مدیران شهرداری منطقه علاوه بر انجام فعالیت‌های روزانه شهری باید موضوعات قرارگاه راهبردی شهرداری تهران را هم پیگیری و ریل‌گذاری کنند.       

وی افزود: این قرارگاه متشکل از پنج کارگروه و ۴۱  کمیته در حوزه‌های شهرسازی و معماری، فنی و عمران، خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک و فرهنگی و اجتماعی است.         

اخ‌الصنایع گفت: در حوزه شهرسازی و معماری با توجه به اینکه منطقه ۱۰ تهران جزو مناطق پرتراکم و فرسوده شهر تهران محسوب می‌شود ضرورت دارد در بحث پروژه‌های بازآفرینی شهری سهم قابل توجهی از این پروژه‌ها در این منطقه پیشنهاد شود.         

شهردار منطقه ۱۰ خطاب به مدیران قرارگاه راهبردی منطقه گفت: همچنین به دلیل قرار گرفتن منطقه در بافت فرسوده باید اقدامات و امتیازاتی ارائه شود تا هم زمان صدور پروانه کاهش یافته و هم میزان صدور پروانه افزایش یابد.       

اخ‌الصنایع بیان کرد: امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل در بافت فرسوده سه برابر و تعداد پروانه‌های صادر شده دو برابر افزایش داشتیم.    

وی به جرایم نقدی و مطالبات اشاره کرد و گفت: مجموعه شهرداری منطقه۱۰ بیش از ۵۲۶ میلیارد تومان از نهادهای دولتی طلب دارد که قرارگاه راهبردی شهرداری منطقه ۱۰ باید این مطالبات را در مدت کوتاه تعیین تکلیف کند.          

اخ‌الصنایع با اشاره به اطلاع‌رسانی و تکریم ارباب رجوع افزود: سامانه‌ای طراحی و در معاونت شهرسازی و معماری، نواحی سه‌گانه، دفاتر خدمات شهری و دیگر مجموعه‌های شهرداری نصب شود تا بخشنامه‌هایی که در حوزه شهرسازی ابلاغ می‌شود به فوریت به شهروندان اطلاع‌رسانی شود.

وی ادامه داد: در حوزه خدمات شهری و فضای سبز؛ با توجه به آنکه سرانه فضای سبز منطقه به ازای هر نفر ۲.۸۸ مترمربع است خرید و تملک چند ملک در دستورکار قرار گرفته است و امیدواریم تا پایان سال ۹ هزار مترمربع به سرانه فضای سبز منطقه افزوده شود.  

شهردار منطقه ۱۰ گفت: همچنین تمام میادین میوه و تره‌بار و دستفروشان سدمعبر باید در مدت یک‌ماه ساماندهی شود.

اخ‌الصنایع افزود: در حوزه فرهنگی و اجتماعی ۱۴ محور اصلی با موضوع آسیب‌های اجتماعی، طرح آرمان شهر ۲ هیات امناء، مدیران محلات و موضوعات کوتاه در محلات سطح شهر تهران مطرح است که موضوع  اصلی در قرارگاه‌های محلی حول سه محور مسجد، خانواده و مدرسه است، همچنین باید در مدت یک هفته انتخابات مدیران محلات برگزار شود.      

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی در پروژه‌های توسعه محله‌ای بیان کرد: در حوزه فنی و عمران سه موضوع  آسفالت، ۲۰ بند ابلاغی امور مناطق و نوسازی مدارس پیگیری می‌شود.

شهردار منطقه ۱۰ گفت: در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک؛ درخصوص خطوط BRT باید مناسب‌سازی ایستگاه‌ها و مشکلات تردد شهروندان بررسی و رفع شود.      

گفتنی است، قرارگاه راهبردی منطقه ۱۰ از روز شنبه، ۲۹ مهر تشکیل و نخستین جلسه آن برگزار شد و برنامه‌ها و سیاست‌های شهردار تهران در این جلسه  تبیین و در پایان احکام مسئولان قرارگاه اعطا شد.

انتهای پیام/