برنامه‌ریزی نقطه‌ای برای شهر در جهت ارتقاء رضایتمندی شهروندان
برنامه‌ریزی نقطه‌ای برای شهر در جهت ارتقاء رضایتمندی شهروندان

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت هماهنگی و امور مناطق عباس شعبانی ضمن بازدید میدانی از پروژه های احداث جایگاه سوخت یادگار امام (ره)، تصفیه خانه بوستان نهج البلاغه، رمپ بزرگراه شهید چمران به بزرگراه شهید همت و سایر پروژه های در حال انجام در این […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت هماهنگی و امور مناطق عباس شعبانی ضمن بازدید میدانی از پروژه های احداث جایگاه سوخت یادگار امام (ره)، تصفیه خانه بوستان نهج البلاغه، رمپ بزرگراه شهید چمران به بزرگراه شهید همت و سایر پروژه های در حال انجام در این منطقه بر ضرورت نگاه ریزبینانه و جزئی در کنار نگاه کلان به امور شهر تأکید کرد.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهر تهران با اشاره به تخصص و تسلط شهردار منطقه ۲ بر قوانین مربوط به شهرسازی با توجه به ایام بازبینی طرح تفصیلی و ضرورت احصاء و بازبینی برخی امور مربوط به این طرح بویژه متناسب با برخی شرایط خاص موجود در منطقه ۲، استفاده از این فرصت را برای ارائه پیشنهادات جدید در این منطقه مغتنم شمرد.

شعبانی در ادامه گفت: مباحث کلان موجود در شهر نباید ما را از پرداختن به امور جزئی بویژه در مباحث مربوط به خدمات شهری غافل کند،همه ی ما برای پرداختن به امور شهر باید یک نقشه راه تعریف شده و هدف گذاری شده داشته باشیم تا مأموریت خود را به خوبی در سطح شهر به انجام رسانیم.

معاون شهردار تهران گفت؛ رسیدگی و اطلاع رسانی به موقع شهرداران نواحی در خصوص موضوع بند “ت” به شهروندان با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی استفاده از تسهیلات مقرر شده باید در اولویت امور ارتباطی با شهروندان قرار گیرد وی در ادامه تأکید کرد ارتباط مؤثر و کارآمد با شهروندان و در جریان قرار دادن فعالیت های روزانه در حال انجام با ایشان ما را در جهت ارتقاء رضایتمندی مردم یاری می رساند.

معاون هماهنگی و امور مناطق افزود نقطه اول خدمت در سطح شهر شهرداران نواحی هستند و همه همکاران منطقه باید تمام تلاش خود را برای حمایت و پیشبرد اهداف این همکاران پرتلاش در نواحی بکار گیرند.

مهدی صالحی شهردار منطقه ۲ در ادامه با ارائه گزارشی از ویژگی ها و شاخص های منطقه گفت: مدیریت شهری منطقه تلاش دارد تا با برنامه ریزی کارشناسی از ظرفیت های موجود و همچنین بهره مندی از مشارکت عمومی  در مسیر  توسعه شهری  و ارتقای کیفی و کمی خدمت رسانی به شهروندان گام بردارد.

وی افزود: ساماندهی فرحزاد و محله اسلام آباد و همچنین اجرای طرح شمسه، ۳ پروژه مهم شهری است که این شرایط را فراهم می کند تا تهدید های موجود را به فرصت برای شهر و شهروندان تبدیل کنیم.

شهردار منطقه ۲ گفت: احداث مجموعه های تفریحی ،ورزشی ،خدماتی و.. با بهره مندی از مشارکت عمومی از دیگر برنامه های تحولی منطقه در توسعه سرانه ها است که دراین  زمینه بخشی از پروژه ها به مرحله انعقاد تفاهم نامه و عملیات اجرایی رسیده و تعدادی نیز در مرحله کارشناسی و اعلام فراخوان است.

صالحی با اشاره به  رشد تحقق درآمدی منطقه ۲ افزود: اجرای طرح مولد سازی، وصول مطالبات از دستگاه های دولتی و نهادها و همچنین برنامه ریزی  علمی برای رسیدن به درآمد پایدار از جمله رویکردهای مدیریت شهری منطقه بود که  با اقدامات اجرایی شاهد تحقق این امور در منطقه هستیم.

وی استفاده از الگوهای نوین برف روبی را ازدیگر برنامه های منطقه برشمرد و گفت: منطقه دو با توجه به موقعیت جغرافیایی به عنوان یکی از مناطق شمالی و برف گیر است و برهمین اساس برنامه ریزی های لازم برای آمادگی مدیریت بارش های زمستانی صورت گرفته است و استفاده از محلول یخ زدا با هدف کاهش آسیب های زیست محیطی در دستور کار قرار دارد.

سید مهدی صباغ شهردار منطقه یک با همراهی معاون خدمات شهری و محیط زیست این منطقه ضمن حضور در این جلسه گزارشاتی را از رفع نواقص و پیگیری ویژه معضلات شهری مطرح شده در نظارت ستادی منطقه یک در هفته گذشته ارائه و از رفع ۳۸۴ مشکل احصاء شده در این منطقه طی بازه زمانی یک هفته خبر داد و افزود: علاوه بر موارد برطرف شده ۵۰۴ مورد دیگر نیز طی بازدید های صورت گرفته در سطح منطقه یک احصاء شد که در اسرع وقت با برنامه ریزی های صورت گرفته برطرف خواهد شد.

صباغ افزود: با نگاه متفاوتی که در نظارت های میدانی و ستادی در سطح شهر جریان درد قادر خواهیم بود سطح خدمت و رضایتمندی را در بین مردم ارتقاء دهیم و با احصاء و تعریف طرح های موضعی در شهر بویژه متناسب با ساختار هر منطقه بهره وری های لازم را در این خصوص ارتقاء دهیم.

در ادامه این جلسه مهدی شریفیان مدیرکل برنامه ریزی وسرمایه انسانی و محمد امیرآبادی مدیرکل دفتر پایش کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد و امیر مرشدی زاده معاون هماهنگی مناطق و علی حیدری معاون امور نواحی اداره کل هماهنگی، نظارت و کنترل معاونت هماهنگی امور مناطق گزارشاتی را درخصوص وضعیت پروژه های منطقه ۲ در حوزه های مختلف ارائه و رسیدگی و تعیین تکلیف وضعیت زمین های بایر موجود در این منطقه و رسیدگی به پرتکرار ترین درخواست های مردم در این منطقه در خصوص نظافت معابر و جمع آوری زباله و ضایعات را اولویت برنامه های این منطقه خواندند و افزودند: ابلاغ طرح تحولی ۲۰ گانه در شهر تهران نقشه ی راه مشخص و هدفمندی است که به سرعت برطرف کردن همه ی این معضلات و مشکلات موجود در سطح شهر می انجامد.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در خاتمه با حضور در منزل مادر شهیدان  چراغ روشن به دیدار و دلجویی از این مادر شهید پرداختند.

انتهای پیام/