برنامه‌ریزی برای افزایش سرانه فضای سبز در محلات کم‌برخوردار منطقه ۱۶
برنامه‌ریزی برای افزایش سرانه فضای سبز در محلات کم‌برخوردار منطقه ۱۶

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۶، محمد امین سالاری پور با اشاره به گسترش ساخت و ساز و توسعه شهر بر لزوم افزایش سرانه فضای سبز تاکید کرد و گفت: این امر در جنوب پایتخت نیز با نگاه جدی‌تری دنبال شده است. سالاری پور با […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۶، محمد امین سالاری پور با اشاره به گسترش ساخت و ساز و توسعه شهر بر لزوم افزایش سرانه فضای سبز تاکید کرد و گفت: این امر در جنوب پایتخت نیز با نگاه جدی‌تری دنبال شده است.

سالاری پور با یادآوری وجود گودهای ناشی از کوره‌های آجرپزی که در سالهای دور محلات منطقه۱۶ را احاطه کرده بود و آلایندگی‌های زیست‌محیطی بسیاری را به شهر تحمیل می‌کرد، افزود:طی روند نوسازی ، مناسب سازی و توسعه کالبد شهری این سازه‌ها جای خود را به سرانه‌های شهری و سرانه سبز داده است.

وی با اشاره به احداث بوستان‌های فرامنطقه‌ای همچون بوستان ۵۳هکتاری بعثت و بوستان ۹هکتاری میثاق ادامه داد: این امر موجب زیست‌پذیری بیشتر در محلات همجوار شد. بعدها نیز با از بین رفتن کشتارگاه سابق که آن هم به‌ یکی از معضلات بهداشتی و زیست‌محیطی در شهر تبدیل شده بود، ۱۵هکتار دیگر به سرانه فضای سبز شهر تهران و این منطقه اضافه شد و وجود فرهنگسرای بهمن نیز در دل این بوستان، این منطقه را به‌ پایگاه فرهنگی پهنه جنوب تبدیل کرد.

شهردار منطقه۱۶ در ادامه با بیان اینکه برای برخی محله های این بخش از پایتخت از جمله محله جوادیه با توجه به جمعیت متراکم این محله توسعه فضای سبز و سرانه تفرجگاهی نه‌تنها یک نیاز، بلکه به یک ضرورت تبدیل شد، گفت: در این راستا در مدیریت جدید شهری اتفاق خوبی برای این محله افتاد که زمینی به مساحت ۵۷۰۰ مترمربع در دل جوادیه تبدیل به فضای سبز شد که علاوه بر آن با تعبیه پارکینگ زیرسطحی و زمین بازی سایر سرانه‌های مورد نیاز این محله نیز تأمین شد.

وی در پایان با بیان اینکهامروز شهرداری منطقه۱۶با داشتن سرانه فضای سبز حدود ۱۳مترمربع، به نسبت جمعیت منطقه در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد، خاطر نشان کرد: افزایش سرانه فضای سبز در اولویت برنامه های منطقه قراردارد و تأمین نیازهای زیست‌محیطی شهروندان با جدیت و اهتمام مضاعفی با تملک چند هکتار زمین و تبدیل آن به فضای سبز دنبال می‌شود.

انتهای پیام/