بدنه غربی چهارباغ برای حفاظت از حافظه تاریخی اصفهان ساماندهی می‌شود
بدنه غربی چهارباغ برای حفاظت از حافظه تاریخی اصفهان ساماندهی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، محمدعلی ایزدخواستی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: چهارباغ جایگاه ویژه‌ای برای مدیریت شهری اصفهان دارد و این جایگاه به دلیل گذر تاریخی بودن یا ساخت تفرجگاه شهری در این محدوده نیست، بلکه به این دلیل است که چهارباغ پاسدار حافظه تاریخی اصفهان محسوب می‌شود. وی افزود: سازمان […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

محمدعلی ایزدخواستی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: چهارباغ جایگاه ویژه‌ای برای مدیریت شهری اصفهان دارد و این جایگاه به دلیل گذر تاریخی بودن یا ساخت تفرجگاه شهری در این محدوده نیست، بلکه به این دلیل است که چهارباغ پاسدار حافظه تاریخی اصفهان محسوب می‌شود.

وی افزود: سازمان نوسازی و بهسازی اصفهان از چند ماه گذشته، پروژه ساماندهی بدنه غربی چهارباغ را آغاز کرد و طی جلسات متعدد تصمیم گرفت چهارباغی را که در حافظه شهر بود، احیا کند.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان ادامه داد: در این راستا کنسول‌هایی که از مغازه‌ها بیرون آمده بود را جمع کردیم تا پیاده‌رو نفس بکشد، همچنین سنگ‌های آزاره به یادگار مانده از دهه‌های ۳۰ و ۴۰ را از زیر سیمان‌ها و ترموودها جدا و دیواره آجری را احیا کردیم که روند ساماندهی همچنان ادامه دارد.

ایزدخواستی تأکید کرد: گام نخست انجام این اقدام را با سختی برداشته‌ایم، اما چهارباغ به‌شدت به برنامه‌ریزی نیاز دارد، زیرا باید عواملی که حافظه تاریخی چهارباغ را قدرت بخشیده‌اند، زنده کنیم و به‌گونه‌ای رفتار کنیم که بیشترین نفع به شهروندان در شهر زندگی برسد.