ایجاد بسته‌هایی با هدف آشنایی شهروندان با طرح‌های مدیریت شهری ضرورت دارد
ایجاد بسته‌هایی با هدف آشنایی شهروندان با طرح‌های مدیریت شهری ضرورت دارد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حسین مهاجری صبح امروز _دوشنبه سی‌ام بهمن_ در نطق پیش از دستور جلسه رسمی ۱۵۶ شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: با توجه به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفند سال جاری، انتظار می‌رود اطلاع‌رسانی مدیریت شهری به نحوی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حسین مهاجری صبح امروز _دوشنبه سی‌ام بهمن_ در نطق پیش از دستور جلسه رسمی ۱۵۶ شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: با توجه به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفند سال جاری، انتظار می‌رود اطلاع‌رسانی مدیریت شهری به نحوی باشد تا با امیدآفرینی و ترغیب مردم به حضور در پای صندوق‌های رأی کمک کنیم.

وی افزود: اطلاع‌رسانی از اقدامات انجام شده و جهاد تبیین گامی برای مقابله با تبلیغات گسترده و ظالمانه دشمنان و امری ضروری و انکارناپذیر است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: ایجاد راهکارها و بسته‌هایی با هدف آشنایی مردم با فعالیت‌های انجام شده در خصوص پروژه‌های مدیریت شهری و حتی پروژه‌های تأثیرگذار در سطح استانی و ملی حائز اهمیت است.

مهاجری عنوان کرد: حدود دو سال و نیم از عمر مدیریت شهری ششم می‌گذرد، هرچند فعالیت‌های خوبی انجام شده است، اما به دلیل نبود اطلاع‌رسانی مناسب، حتی برخی همکاران مجموعه از انجام پروژه‌ها بی‌اطلاع هستند.

مدیریت شهری اقدامات چشمگیری در حوزه‌های داشته است

وی تاکید کرد: مدیریت شهری در حوزه‌های مالی، عمرانی، حمل‌ونقل، شهرسازی، منابع انسانی و خدمات شهری اقدامات چشمگیری داشته است که بیشتر شهروندان از آن بی‌اطلاع هستند و می‌توان این موضوع را یکی از دردهای مدیریت شهری دانست.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: تحقق صددرصدی بودجه، اصلاح تعرفه دفترچه بهای خدمات، پیگیری طرح تفصیلی شهر کرج، پیشرفت ابر پروژه‌های قطار شهری و بزرگراه شمالی، پیگیری خط ویژه اتوبوس و توسعه حمل‌ونقل پاک، تصویب سیاست‌های تشویقی در بافت‌های فرسوده شهر، آغاز عملیات عمرانی تقاطع‌های غیرهمسطح، احداث و بهسازی پارک‌های محله‌ای و شهری و جلوگیری از جذب بی‌رویه نیروی انسانی از اقدامات ششمین دوره مدیریت شهری بوده است که به دلیل اطلاع‌رسانی نامناسب، شهروندان در جریان آن قرار نگرفتند.

مهاجری با اشاره به ضرورت استفاده از روش‌های اطلاع‌رسانی نوین، ادامه داد: در شهرداری از ابزار مناسب استفاده نشد و حتی در مواردی که از بیلبورد برای اطلاع‌رسانی استفاده شد، ابعاد نوشته‌ها و اطلاعات کاربردی به درستی و هنرمندانه نبوده است.

وی اظهار کرد: انتظار داشتیم حداقل اطلاع‌رسانی مناسب، قبل از انتخابات سال جاری انجام می‌شد تا در جامعه امید بر اساس واقعیات شکل می‌گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر کرج خطاب به شهردار گفت: انتظار داریم تا در فرصت برگزاری انتخابات اقدامی شایسته توسط شهرداری انجام شود تا امیدآفرینی در جامعه شکل گیرد، چراکه اکنون به نظر می‌رسد به وظیفه خود به درستی عمل نکرده‌ایم.

مهاجری ادامه داد: جدای از برگزاری انتخابات لازم است در راستای همراهی و همکاری مردم با مدیریت شهری، اطلاع‌رسانی مطلوب صورت می‌گرفت و به نوعی پیوست رسانه‌ای و تبلیغی پروژه‌های عمرانی انجام می‌شد.

وی اظهار کرد: اجرای بعضی پروژه‌ها باعث اختلال در زندگی عادی شهروندان شده است و اطلاع‌رسانی نکردن از دستاورد اجرای پروژه می‌تواند بر نارضایتی شهروندان مؤثر باشد، اگر به‌درستی دستاوردهای اجرای پروژه تبیین می‌شد به‌طور قطع شاهد تأثیرگذاری و همراهی آن‌ها با مدیریت شهری بودیم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: امید می‌رود در راستای جهاد تبیین، رویکرد صحیح شهرداری با سیاست‌گذاری درست و بسیج کردن نیروهای روابط‌عمومی مورد توجه باشد و ضرورت دارد شهرداری برنامه‌ای مدون تهیه و در اسرع وقت به شورا ارائه کند.