انحصار قراردادهای تنظیف و فضای سبز در شهرداری بندرعباس شکسته شد
انحصار قراردادهای تنظیف و فضای سبز در شهرداری بندرعباس شکسته شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، مصیب نظری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در این باره، اظهار کرد: سال‌ها بود که امور پیمانکاری تنظیف و فضای سبز شهر بندرعباس در انحصار چند پیمانکار محدود بود و صرفاً مناطق بین پیمانکاران جابجا می‌شد، همین موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده بود. پیمانکاران در کیفیت و […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

مصیب نظری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در این باره، اظهار کرد: سال‌ها بود که امور پیمانکاری تنظیف و فضای سبز شهر بندرعباس در انحصار چند پیمانکار محدود بود و صرفاً مناطق بین پیمانکاران جابجا می‌شد، همین موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده بود. پیمانکاران در کیفیت و تأمین تجهیزات و حتی پرداخت‌های کارگران کم کاری‌هایی داشتند که به دلیل همین انحصار برخورد جدی با پیمانکاران صورت نمی‌گرفت، هربار که شهرداری برای برخورد قانونی اقدام می‌کرد پیمانکاران در دفعات مختلف با هماهنگی یکدیگر دست از کار می‌کشیدند و در انجام تعهدات و مبلغ قرارداد به شهرداری فشار می‌آوردند.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی پیمانکاران تنظیف به حدی قدرتمند شده بودند که حتی می‌توانم بگویم جای پیمانکار و کارفرما در شهرداری عوض شده بود، افزود: لازمه ایجاد تحول این بود که در قدم اول این انحصار شکسته شود و بر همین اساس از پیمانکاران بسیاری دعوت شده تا بدون واهمه از کارشکنی و سنگ اندازی برخی پیمانکاران قدیمی، در مناقصات شرکت کنند و اتفاقاً در این مناقصات شرکت‌های جدیدی توانسته‌اند در فضایی عادلانه برنده شوند البته موضوع نظارت دقیق بر فعالیت پیمانکاران جدید هرگز نباید از سوی ناظران مغفول بماند.

نظری ادامه داد: به سایر شرکت‌های طرف قرارداد شهرداری نیز تذکر می‌دهیم دوران انحصار گرایی به پایان رسیده، اجازه نخواهیم داد هیچکس با کم کاری در تعهدات خود موجب نارضایتی مردم و ایجاد اختلال در امورات شهر شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: به مدیران مناطق و سازمان‌های شهرداری اکیداً توصیه می‌کنم قبل از اقدام شورای شهر، خودشان موارد مشابه در تمامی قراردادهای جاری را کنترل و اقدامات حقوقی برای اجرای تعهدات طرفین قرارداد را آغاز نمایند در غیر این صورت باید در صحن علنی شورا پاسخگوی ترک فعل خود باشند.

وی اضافه کرد: در بخش‌های دیگری نیز دچار مشکلات مشابه هستیم که طرف قراردادهای شهرداری به دلیل برخی سهل انگاری‌ها از سوی ناظرین و ضعف‌های داخلی در شهرداری به تعهدات خود عمل نمی‌کنند اما برای کسب منافع خودشان دائماً در محاکم قضائی طرح دعوی کرده و شهرداری را تهدید می‌کنند.

نظری در پایان خاطرنشان کرد: در راستای وظایف نظارتی شورا بررسی این موارد در کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر آغاز شده است و به زودی خبرهای خوبی در این حوزه به اطلاع مردم شریف بندرعباس خواهد رسید.