انتقاد صادقی از تغییر حریم در سطح شهر تهران
انتقاد صادقی از تغییر حریم در سطح شهر تهران

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، احمد صادقی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورا ضمن انتقاد از تغییر حریم در سطح شهر تهران است، اظهار کرد: با توجه به جلوگیری عوامل خدوم شهرداری از ساخت و ساز غیرمجاز در بزرگراه […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، احمد صادقی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورا ضمن انتقاد از تغییر حریم در سطح شهر تهران است، اظهار کرد: با توجه به جلوگیری عوامل خدوم شهرداری از ساخت و ساز غیرمجاز در بزرگراه آزادگان، فرمانداری اسلامشهر به کرات فشارهیی را برای خروج عوامل وارد کرده و با همکاری شورای تأمین، اجازه ورود شهرداری تهران را نداده است.

وی افزود: سازمان های مسکن و شهرسازی مکلف هستند ظرف 6 ماه موارد خروج حریم از مرز تقسیمات کشوری را شناسایی کنند و بر اساس نقشه ها نسبت به اصلاح نقشه حریم اقدام کنند. نقشه حریم اصلاحی که در قانون به آن اشاره شده پس از مهمور شدن توسط استانداری به مراجع ابلاغ شود اما این موضوع محقق نشده است.

صادقی با بیان اینکه تا زمان ابلاغ قانونی از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی حفظ اراضی از تکالیف شهرداری تهران است، تصریح کرد: در صورت تداخل مرزهای حریم مرجع حل اختلاف، طرح هادی و طرح های مربوط است.

وی ادامه داد: استاندار تهران اجازه ندهد وحدت رویه مختل شود؛ استاندار به معاونت عمرانی دستور داد که موضوع را با مشارکت ذی نفعات دنبال کند اما سوال ما این است که چرا کار در حوزه ستادی در حال حل و فصل است اما فرمانداری اسلامشهر مصوبه ابلاغ می کند؟

صادقی با بیان اینکه چرا رئیس دادگستری حکم تعرض به حریم شهر تهران کرده است، یادآور شد: درخواست ما این است که این موضوع در مراجع زیربط مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام/