اداره میراث فرهنگی چهارمحال‌وبختیاری طرح جامع گردشگری برای استان ندارد
اداره میراث فرهنگی چهارمحال‌وبختیاری طرح جامع گردشگری برای استان ندارد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا چهلگردی امروز _سه‌شنبه بیست‌وپنجم بهمن_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: به‌منظور تعویض ماشین‌آلات فرسوده شهرداری‌ها ضروری است تسهیلاتی به صورت ویژه اختصاص یابد تا شهرداری‌ها بتوانند ماشین‌آلات خود را به‌روز و تعداد آن را افزایش دهند تا در شرایط بحرانی بتوانند […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا چهلگردی امروز _سه‌شنبه بیست‌وپنجم بهمن_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: به‌منظور تعویض ماشین‌آلات فرسوده شهرداری‌ها ضروری است تسهیلاتی به صورت ویژه اختصاص یابد تا شهرداری‌ها بتوانند ماشین‌آلات خود را به‌روز و تعداد آن را افزایش دهند تا در شرایط بحرانی بتوانند خدمات قابل قبولی به شهروندان ارائه کنند.

وی افزود: اداره میراث فرهنگی استان چهارمحال‌وبختیاری بسیار ضعیف عمل کرده است و هیچ‌گونه طرح جامع گردشگری و بسته‌های سرمایه‌گذاری برای اجرا در استان و شهرستان سامان ارائه نکرده است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: شش سرمایه‌گذار بزرگ به شهرستان سامان دعوت شدند که به دلیل بوروکراسی اداری زیاد در استان و نبود بسته سرمایه‌گذاری، حاضر به سرمایه‌گذاری در این شهرستان نشدند.

وی احداث کلینیک تخصصی خیرساز سامان و الحاق قطعه زمین مورد درخواست خیر به زمین این کلینیک توسط اداره کل راه‌وشهرسازی استان را خواستار شد.

چهلگردی خطاب به نمایندگان مجلس درباره معضلات شهرستان سامان گفت: تشکیل نشدن به‌موقع کمیسیون ماده ۵ مردم را با مشکل مواجه کرده است، مشکل نداشتن اسناد مفروض برای تغییر کاربری و داشتن سند اصلاحات اراضی و اثبات مالکیت نیز وجود دارد.

وی با اشاره به دریافت عوارض آلایندگی از کارخانه و صنایع برای شهرداری‌ها گفت: باید امتیازاتی در قالب عوارض به شهرها و استان‌هایی اعطا شود که نه‌تنها آلایندگی ایجاد نمی‌کنند، بلکه با احداث فضای سبز به تولید هوای پاک و اکسیژن کمک می‌کنند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به حریم ایجادشده برای رودخانه‌ها گفت: این حریم مشکلات زیادی را برای روستاها و شهرهای نزدیک رودخانه‌ها ایجاد کرده است که می‌طلبد مسئولان برای رفع مشکل اقدام کنند.

وی اظهار کرد: بازنگری طرح تفصیلی شهر، رفع مشکلات صنایع نیمه‌مزاحم شهر سامان و طرح توسعه هتل گل‌های شهرداری این شهر از دیگر برنامه‌ها برای توسعه شهر است که امیدواریم بتوانیم در چهار سال آینده آن را محقق کنیم.

چهلگردی تصریح کرد: طرح انتقال آب از مجتمع فناوران برای مدیریت شهری چالش‌های کمتری دارد، زیرا مشرف و نزدیک به شهر است، نیاز به پمپاژ آب ندارد و ارتفاع بالای مجتمع نسبت به شهر هزینه انتقال را بسیار کمتر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه طرح‌های‌هادی روستایی شهرستان سامان نیز مشکلاتی دارد، تصریح کرد: طرح‌های هادی روستاهای شهر سامان به دلیل مخالفت شرکت آب منطقه‌ای مصوب نشده است و این مسئله مشکلات دیگری را در پی داشته است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: از آنجایی که نزدیک ۶۰ کیلومتر از مسیر رودخانه زاینده‌رود در استان چهارمحال‌وبختیاری واقع است و برخی روستاها در حاشیه این رودخانه قرار دارند، شرکت آب منطقه‌ای حریم کیفی و کمی رودخانه را مطرح کرده است که اجازه تصویب طرح‌های هادی روستایی را نمی‌دهد.