اجرای دائمی محدوده طرح ترافیک در دستور کار شهرداری کرج قرار گرفت
اجرای دائمی محدوده طرح ترافیک در دستور کار شهرداری کرج قرار گرفت

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، فرزین فرشاد در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز این مطلب را اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش سرانه سالیانه مالکیت خودرو در کشور، شهر کرج نیز از این قاعده مستثنی نبوده و معابر شهری بالاخص هسته مرکزی شهر ظرفیت پوشش این حجم از تردد […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

فرزین فرشاد در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز این مطلب را اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش سرانه سالیانه مالکیت خودرو در کشور، شهر کرج نیز از این قاعده مستثنی نبوده و معابر شهری بالاخص هسته مرکزی شهر ظرفیت پوشش این حجم از تردد خودروهای عبوری را ندارد و بازه زمانی پیک ترافیک در برخی از معابر شهری بشدت در حال افزایش است برای همین منظور محدویت در ترددهای خودروهای شخصی به عنوان یکی از راهکارهای مدیریت ترافیک با اخذ مجوزهای لازم در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

فرشاد با اشاره به اینکه افزایش مالکیت وسایل نقلیه شخصی، مهاجر پذیری، عدم توسعه ظرفیت های حمل و نقل همگانی یا عدم تمایل به استفاده از آن و رشد شهرنشینی در کنار عدم تناسب این رشد با توسعه زیرساختها مسبب ترافیک طاقت فرسا در معابر شهری است. اظهار کرد؛ شهرداری کرج با بهره گیری از تجارب سایر شهرهای کشور و دنیا در حال برنامه ریزی برای مقدمات اجرای طرح دائمی ترافیک در هسته مرکزی شهر می باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اجرای موفق طرح زوج یافرد در ماه‌های پایانی سال در هسته مرکزی اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح در سال گذشته نزدیک به ۲۰درصد باعث کاهش تردد در هسته مرکزی شد.

این مسئول همچنین یادآور شد: در سنوات گذشته کلیه معابر منتهی به محدوده ترافیکی هسته مرکزی شهر به دوربینهای پلاک خوان مجهز شده‌اند که در این مقطع شهرداری کرج در نظر دارد با اخذ مجوزهای لازم ذیل قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و همچنین انتخاب پیمانکار ذی صلاح نسبت به اجرای دائمی طرح ترافیک در این محدوده اقدام نماید.

فرشاد با تاکید بر اینکه این طرح بر اساس مطالعات وکارشناسی های دقیق در حال انجام بوده و با کمک مشاورین ذیصلاح در قالب یک پروژه سرمایه گزاری در حال تدوین است، ابراز امیدواری کرد تا پایان سال مزایده انتخاب پیمانکار مربوطه برگزار و شاهد اجرای دائمی طرح ترافیک در شهر کرج باشیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک در توضیح شیوه اجرای طرح ترافیک در شهر کرج گفت: شهرداری کرج برای اجرای صحیح این پروژه از تجارب شهرداری تهران استفاده نموده و حتما ملاحظات مربوط به ساکنین و کسبه محدوده مذکور را در بررسی های کارشناسی خود در زمان اخذ مجوز ورود به محدوده طرح، قرار خواهد داد.

منتشر شده در تاریخ ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۲