به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، مهدی پیرهادی در دویست و دهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حدود ۲۹ سال از نامگذاری روز هوای پاک در ۲۹ دی ماه سال ۱۳۷۴ می گذرد، اظهار کرد: متأسفانه آمارها نشان می دهد با گذشت حدود سه دهه نه تنها بهبودی […]
به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،
به گزارش خبرنگار شهر، مهدی پیرهادی در دویست و دهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حدود ۲۹ سال از نامگذاری روز هوای پاک در ۲۹ دی ماه سال ۱۳۷۴ می گذرد، اظهار کرد: متأسفانه آمارها نشان می دهد با گذشت حدود سه دهه نه تنها بهبودی در کیفیت هوا حاصل نشده بلکه تعداد روزهای آلوده افزایش یافته است.
وی افزود: به استناد پژوهش ها؛ منبع عمده آلایندگی هوا وسایل نقلیه هستند. شهرداری تا چه اندازه به وظایف خود عمل کرده است؟ در برخی دوره ها شهرداری به وظایف خود عمل کرده و در برخی دوره ها خیر.
پیرهادی با بیان اینکه مقداری از سوخت های مصرفی در کشور از استاندارد کافی برخوردار نیستند، یادآور شد: با سیاست های نابجا به آلودگی هوا در تهران دامن زده شده است. وقتی موضوعات پیرامون این مسئله به بهانه ای برای امرار معاش تبدیل شده چگونه می توان از هوای پاک برای مردم سخن گفت و به برخورداری از این هوا دلخوش بود؟
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا با تأکید بر اینکه اجرایی ترین بند قانون هوای پاک بند سوم آن است، یادآور شد: هزینه محدودیتها و تعطیلی ها چقدر است؟ عدم تأمین منابع مالی و عدم پیش بینی مسائل مالی به واسطه شرایط اقتصادی، سیاسی و بین المللی با آلودگی هوا پیوند خورده است. اگر هزینه های آلودگی هوا را بسنجیم، ۱۱.۳ میلیارد دلار برای درمان و خسارات دیگر بخش ها هزینه شده است و اگر این هزینه ها را در بخش پیشگیری صرف می کردیم، شاهد وضعیت امروز نبودیم.
وی ادامه داد: چند نفر باید جان خود را از دست بدهند تا مقابله با آلودگی هوا و اقدامات پیرامون آن در اولویت قرار بگیرد؟ این خسارات باید چقدر افزایش یابد که مقابله با آلودگی هوا مورد توجه قرار بگیرد؟ نسل های آتی این هزینه ها را بیشتر پرداخت خواهند کرد و مسئولان را ملامت می کنند.
پیرهادی با بیان اینکه مسئولان باید از آلودگی هوا برای نسلی که ممکن است بیمار باشند و در آستانه خطر کاهش کیفیت زندگی هستند، جلوگیری کنند، یادآور شد: باید اقدامات لازم برای حل این مشکل صورت بگیرد.
انتهای پیام/