۱۰۰۰ سازه تبلیغاتی برای معرفی بیش از ۱۲۰ شاعر؛ تهران «شهر شعر» شد
۱۰۰۰ سازه تبلیغاتی برای معرفی بیش از ۱۲۰ شاعر؛ تهران «شهر شعر» شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر رضا صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در نشست خبری پویش «شهر شعر» ظهر امروز، یکم آبان‌ماه در سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: از حدود ۱۲۰ شاعر با ۱۰۰۰سازه تبلیغاتی در «شهر شعر» استفاده کردیم و تلاش کردیم از همه سلایق در این […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر رضا صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در نشست خبری پویش «شهر شعر» ظهر امروز، یکم آبان‌ماه در سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: از حدود ۱۲۰ شاعر با ۱۰۰۰سازه تبلیغاتی در «شهر شعر» استفاده کردیم و تلاش کردیم از همه سلایق در این پویش استفاده کنیم.  

وی با اشاره به اینکه از اشعار عاشقانه، سیاسی و… در پویش «شهر شعر» استفاده شد، ادامه داد: سعی کردیم اشعار با هم هماهنگ باشند مثل سمفونی، نکته دیگر سعی کردیم از اشعار بانوان نیز در پویش شهر شعر استفاده کنیم.  

صیادی در ادامه گفت: نقدهایی هم وجود دارد که سعی می‌کنیم از آنها استفاده کنیم. دبیری پویش «شهر شعر» برعهده استاد امیری اسفندقه بود و از شعرایی مثل آقای، فیض، بیابانکی و … برای انتخاب اشعار مشورت گرفتیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی بااشاره به اینکه ابتدا ۵۰۰اثر برای پویش «شهر شعر» انتخاب شد گفت: در نهایت ۱۲۰ اثر نیز در شهر اکران فرهنگی شد و از اشعار شاعران معاصر نیز در پویش «شهر شعر» استفاده کردیم. همچنین سعی کردیم از سازه‌های متمایل به مسیرهای پیاده‌رو برای اکران اثرها استفاده کنیم.  

صیادی در ادامه از رایزنی و صحبت برای اکران یک نماد قرآنی و نماد موذن در شهر تهران خبرداد و افزود: پویش «شهر شعر» تا ده روز آینده با به روزرسانی سازه‌ها ادامه پیدا خواهد کرد تا جریان پویش‌ شعر را در شهر زنده نگه داریم. در ادامه کار از اشعار، شعرای قدیمی هم استفاده خواهیم کرد.

صیادی ادامه داد: در ماه رمضان از اشعار ماه مبارک و قرآنی استفاده خواهیم کرد. در گام اول اصرار بر چاپ عکس شاعران را داشتیم، چرا که آنان هم قهرمان هستند و در قله ادبیات ایران ایستادند. بزودی اکران پویش «شهر شعر» در مترو هم آغاز خواهد شد.  گام‌های بعدی پویش «شهر شعر» تعاملی با شهروندان خواهد بود و در حوزه شعر قدم‌های زیادی وجود دارد که بایر برداشته شود.  

صیادی در مورد بازخورد پویش شهر شعر گفت: بازخورد های مثبتی از پویش «شهر شعر» دریافت کردیم و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم از این پویش تقدیر کردند.

مجید قادری، معاون فرهنگی سازمان زیباسازی شهر نیز در این نشست اظهار کرد: سازمان زیباسازی یکی از رسالت‌های خود را فرهنگ سازی و ارتقا سطح فرهنگ در شهر تهران می‌داند که پویش «شهر شعر» یک از مصادیق ارتقا فرهنگ شهر تهران است که از اشعار بیش از ۱۰۰شاعر در این پویش با سلایق مختلف استفاده شده است.  

امیری اسفندقه در پویش شهر شعر اظهار کرد: شهر موزون و تزئین شده است و حتما می‌توانستیم از شاعران دیگر استفاده کنیم اما بنا را به تکثر شعرای مختلف گذاشتیم و همه شهرها باید این کار را انجام دهند. شهرداری تهران با اکران «شهر شعر» عظمت خود و شعر را بالا برد، به گفته دکتر زاکانی نیز تاکید داشته‌اند علاوه بر کالبد جسمی شهر به کالبد روحی شهر هم باید توجه کرد.  

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در گام بعدی از بهترین شاعران و شعرها استفاده شود و این پویش به همه شهرها منتقل شود. در اکران‌های بعدی ممکن است که ازشعرای گم‌نام استفاده شود. شهرداری با پویش‌ «شهر شعر»، منزلت شعرا را گرامی داشت.  

انتهای پیام/