عزم شهرداری تهران برای احیای بافت تاریخی
عزم شهرداری تهران برای احیای بافت تاریخی

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران عصر چهارشنبه _۱۹ مهرماه ۱۴۰۲_ در حاشیه بازدید از مجموعه تاریخی خانه اتحادیه در جمع خبرنگاران گفت: خانه اتحادیه به دلیل عدم استفاده درست تبدیل به محلی متروکه شده‌بود اما در سال‌های اخیر به همت سازمان زیباسازی احیا […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران عصر چهارشنبه _۱۹ مهرماه ۱۴۰۲_ در حاشیه بازدید از مجموعه تاریخی خانه اتحادیه در جمع خبرنگاران گفت: خانه اتحادیه به دلیل عدم استفاده درست تبدیل به محلی متروکه شده‌بود اما در سال‌های اخیر به همت سازمان زیباسازی احیا شده است و بناست در این محل این با حضور هنرمندان تاریخ قدیم تهران به نمایش گذاشته شود. 

نظری در پایان تاکید کرد: شهرداری تهران تلاش دارد سایر نظیر خانه‌های تاریخی و قدیمی تهران را برای استفاده شهروندان مرمت و بازسازی کند.

پس از سخنان نظری، رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران نیز در جمع خبرنگاران گفت: به مناسبت هفته تهران درهای این خانه قدیمی به روی مردم گشوده شد.در مجموعه خانه اتحادیه نمونه‌ی کوچکی از آداب و رسوم و حتی نوع لباس و غذا و همچنین بازارچه تهران قدیم به نمایش گذاشته شد. شهروندان می توانند با حضور در این خانه تاریخی سفر به تهران قدیم را تجربه کنند. 

وحیدرضا انارکی شهردار منطقه ۱۲ تهران نیز اظهار کرد:  ۷۳ درصد بافت این منطقه از تهران را خانه‌های قدیمی تشکیل می دهد و ۳۰۰ اثر تاریخی معرض خطر در این منطقه قرار دارد. امسال اقدامات مهمی در زمینه احیای بافت‌های تاریخی انجام دادیم و یک هتل قدیمی که در معرض تخریب بود بازسازی شد که هم‌اکنون پروژه آن ۸۶ درصدپیشرفت فیزیکی داشته‌است. همچنین یک حمام قدیمی در خیابان سعدی نیز در حال مرمت و بازسازی است. 

انارکی در پایان گفت:اگر بافت‌های فرسوده مرمت نشود در سال‌های آینده به نقاط بی دفاع شهری تبدیل می‌شود به همین منظور در تلاش هستیم این فضاها را احیا کنیم.

انتهای پیام/